Saņem paziņojumu par svarīgākajām ziņām, līdzko tās ir publicētas tv3.lv! Pieteikties
“Cilvēki tiek apkrāpti!” Māmiņa šokā – piena maisījums sver mazāk nekā norādīts
“Bez Tabu” vēršas māmiņa Elīna, kura konstatējusi, ka nupat iegādātais mākslīgā piena maisījuma iepakojums nemaz nesver tik daudz, kā rakstīts uz iepakojuma.
Pērkot bērna maisījumu “Aptamil 2” veikalā “Rimi”, ne pirmo reizi esmu ievērojusi, ka maisījuma daudzums ir krietni mazāks par 800 gramiem, kas norādīts uz pakas. Tad nolēmu nosvērt. Atklājās, ka aizstaisītā paka nemaz nesver pat ne tuvu 800 gramu, pat ar visu paku kopā. Maisījums tā jau nav lēts, un cilvēki tiek apkrāpti. Kā jārīkojas šādā situācijā? Un, vai ir godīgi likt cenu zīmi par 800 gramu iepakojumu, ja tā reāli tas nav?
Lai arī Elīna nepiekrīt tikties ar “Bez Tabu”, lai izklāstītu, kā tieši izdevies konstatēt svara neatbilstības, māmiņa atklāj precīzu maisījuma iegādes vietu un laiku.
Konkrētajā veikalā Liepājā pārcilājam visus otrās sērijas maisījuma iepakojumus un aplūkojam ražošanas datus. Taču tie nesakrīt ar liepājnieces iesūtītajā attēlā redzamajām ciparu un burtu kombinācijām. Visticamāk, iepriekšējā partija izpirkta un plauktos izvietotas jaunākās piegādes bundžas.
Atgriežoties TV3 studijā un nosverot uz virtuves svariem iegādāto iepakojumu, fiksējam, ka svars ir pat lielāks nekā norādīts uz iepakojuma.
Patērētāju tiesību aizsardzība centra (PTAC) pārstāve Sanita Gertmane gan steidz bilst, ka šāda veida svēršana mājas apstākļos ir pret īpašās metadoloģijas principiem, kā tiek noteikta preču svara neatbilstība.
“Bez Tabu” gan sazinās ar “Aptamil” maisījuma izplatītājiem Latvijā SIA “Nutricia”, kas visus jautājumus jau pāradresē ražotājam Vācijā. Pēc raidījuma izrādītās intereses ražotājs veicis izmeklēšanu, pēc vairākām dienām sniedzot savu verdiktu.
Patiesi atvainojamies, ka konkrētā produkta iepakojums tā nepietiekamā apjoma dēļ neapmierināja mūsu klientu. Pārtikas drošība un kvalitāte, ieskaitot korektu iepakojumu uzpilde, ir viena no mūsu prioritātēm. Lai nodrošinātu atbilstošu uzpildi, mums ir vairāki kvalitātes testi, tostarp arī veicot svēršanu uzpildes laikā un pēc tās. Izmeklēšanā konstatēts, ka visi ražošanas procesi darbojas nevainojami. Gadījumos, kad iepakojuma svars nav atbilstošs, konkrētā paka manuāli tiek noņemta no līnijas. Līdz ar to neizslēdzam cilvēciska faktora kļūdu.
Arī PTAC piekrīt, ka, iespējams, pieļauts ražošanas brāķis.
Bērnu maisījuma ražotājs jau nosūtījis liepājniecei jaunu iepakojumu. “Bez Tabu” saņem zvanu no Elīnas, kura apstiprina – jaunā paka saņemta.
“Rimi” rūpīgi seko līdzi preču kvalitātei gan “Rimi noliktavā”, gan veikalos. Ja kādai precēm tiek atklāta neatbilstība, piemēram, augļiem vai dārzeņiem, tiek pārbaudīta visa partija un skaidrota situācija kopā ar piegādātāju. Jebkurā gadījumā saskaņā ar mūsu iekšējo politiku piegādātājs jeb ražotājs ir atbildīgs par sava produkta precīzo marķējumu, īpaši attiecībā uz iepakotām precēm. Ja pamanām kādu produktu ar nepareizu marķējumu, informējam partneri, lai to izlabo. Arī šajā gadījumā esam informējuši “Aptamil” produkta piegādātāju par Jūsu minēto situāciju. Savukārt attiecībā uz “Rimi” privātās preču zīmes produktiem uzņemamies pilnu atbildību par produktiem un to kvalitāti, tai skaitā informāciju uz iepakojuma. Tāpat šo jomu strikti regulē Patērētāju tiesību aizsardzības likums un Negodīgas komercprakses aizlieguma likums.
Ziņo par kļūdu rakstā
Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.
Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!