“Pērciet svaigi ceptu maizi!” Pircēja šokā par zvirbuļiem veikalā, kuri knābā maizi

Kādu pircēju Imantā pārsteidzis redzētais – pa lielveikalu lidinājās vairāki putni, un viens no tiem nosēdās tieši uz svaigi ceptiem maizes klaipiem un sāka tos knābāt.

2019. gada 24. septembrī 16:12

“Lieliski! Veikalā “Maxima” dzīvo zvirbuļi. Pērciet svaigi ceptu maizi,” lūk, tā reaģē pircēja, pamanot, kā uz maizes nosēžas putns un sāk knābāt klaipiņu. Kopumā aculieciniece vienuviet pamana pat trīs čivinātājus.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

“Bez Tabu” sastapto pircēju viedoklis vairāk ir kritisks, proti, šāda situācija nav pieņemama, bet produkcija, ko jau paguvuši nobaudīt putni, ir jāizņem no tirgošanas.

Diāna Akopova
PVD Pārtikas izplatīšanas uzraudzības daļas eksperte

Protams, tas nav pieļaujams. Putns, tāpat kā insekti vai grauzēji, ir tas pats kaitēklis. Un faktiski katram veikalam ir jābūt izstrādātai atbilstošai procedūrai kaitēkļu apkarošanai, lai netiek piesārņota pārtika.

Bez Tabu: Putnus noķer un palaiž brīvībā vai…

Tas ir interesants jautājums. Galvenais, lai viņš ir dabūts ārā no tā veikala, lai nav piesārņota pārtika. Es domāju, ka lielākoties, tie uzņēmumi, kas to veic, izmanto humānas metodes. Tas būtu, protams, ieteicams.

Pieredzējušo ornitologu Dmitriju putnu ciemošanās tirgošanās telpās nemaz neizbrīna – lieliska vide siltumu un barību meklējošajiem čivinātājiem.

“Iekšā veikalā tur, protams, ir paradīze – silts, daudz vietas, daudz barības, tie cilvēki, kas apakšā staigā, pilnīgi netraucē. [..] Putniem nekas nenotiek – plēsēju nav, barība ir, kā ir ar vairošanos, to neviens nezina. Te drīzāk tāds ētiskas jautājums, ka putni lielveikalā un ko viņi var izdarīt. Teiksim, uzkakāt kādai maizītei. Bet, es domāju, cilvēks jau to, ko viņš ņem, viņš jau skatās, vai uz kaut kāda izstrādājuma ir kaut kas tāds – kāda kaka, tad diez vai tādi pirks,” uzskata Latvijas Dabas muzeja speciālists, ornitologs Dmitrijs Boiko.

Zvirbuļus veikalos pamanījuši ne tikai pircēji, bet arī veikalu pārstāvji, kuri norāda, ka šādas tirdzniecības iestādes zvirbuļiem ir gluži kā pieczvaigžņu viesnīcas.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

“Pirmkārt, ja pamana, ka ir pagaršojis kādu no produktiem, tad nekavējoties reaģē un izņem no apgrozības šo produktu. Ja putnu pamana, tad tas notiek ļoti operatīvi – darbinieki paši saviem spēkiem cenšas tikt vaļā no šā putna, izvadīt šo putnu laipni, ārā – svaigā gaisā. Protams, lai sagaidītu atbildīgo dienestu un uzņēmumu, kas to veic, paiet ilgāks laiks,” skaidro “Maxima” komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule.

Veikala pārstāve norāda, ka putni ir apķērīgi un gudri, tie pamanās ielidot veikalā gan pa ieejas durvīm, gan pa preču piegādes rampu. Šādās situācijās esot ļoti vēlama pircēju iesaistīšanās.

“Šādu gadījumu tiešām ir ļoti maz. Un attiecīgi, ja tie ir, tad mēs laipni aicinām veikala pircējus informēt darbiniekus, jo ne vienmēr mums izdodas pamanīt,” piebilst Dupate-Ugule.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm