Saņem paziņojumu par svarīgākajām ziņām, līdzko tās ir publicētas tv3.lv! Pieteikties
“Gandrīz palikām bez ēdiena!” Māmiņa sūkstās, kālab lielveikalu ēstuvēs nav tualešu
“Bez Tabu” skatītāja Līga, apmeklējot tirdzniecības centrā “Domina” esošo “Lido”, piedzīvoja pārdomu raisošu situāciju.
Vai ar bērnu tiešām jāskrien pa visu lielveikalu meklēt tuvāko tualeti, jo ēdināšanas iestāde tādu vairs nenodrošina? Tirdzniecības centrā “Domina” esošajā “Lido”, kur agrāk bija pieejama tualete, kas ir ļoti loģiski, jo vieta ir liela un daudzi apmeklētāji dodas turp arī ar bērniem, šobrīd šādu pakalpojumu vairs nenodrošina. Kad jautāju, kur man doties, teica, ka jāiet uz tuvāko tualeti. Tas nozīmē, ka man jāatstāj savs ēdiens un, es nezinu, vai atgriežoties tas joprojām būs uz galda, ja bērnam, piemēram, rodas pēkšņa vajadzība. Kā tad īsti ir, vai šādām lielām ēdināšanas vietām nevajadzētu būtu pieejamai tualetei? Kaut vai elementāri, lai pirms ēšanas nomazgātu rokas, jo – ne visi cilvēki var lietot arī spirtotos dezinfekcijas līdzekļus.
“Bez Tabu” nolemj paviesoties Līgas izvēlētajā ēdināšanas iestādē, pirms tam aptaujājot tirdzniecības centra klientus. Vien retais gan atzina, ka arī kafejnīcās un restorānos nepieciešama atsevišķa tualete.
Jautājot “Lido” darbiniecei par labierīcības iespējām, saņemam norādes, ka jādodas uz tuvāko publisko tualeti ārpus ēdināšanas iestādes telpām.
Dodamies ar iegādāto zupas trauku pie viena no galdiem. Nedaudz nobaudot pusdienas, pieceļamies un dodamies uz tuvāko tualeti. Pēc aptuveni 10 minūtēm oficiants jau sāk nokopt mūsu galdu. Tam gan patraucē pie cita galda sēdošais “Bez Tabu” operators.
Tas cilvēks uz tualeti laikam aizgāja. Neņemiet, viņš teica, ka būs vēl atpakaļ.
“Ņemot vērā, ka esam bistro tipa restorāni, mūsu apkalpošanas standarti nosaka, ka, ja klients ir aizgājis no galdiņa, neatstāja personīgas mantas un nepabrīdināja apkalpojošo personālu, ka drīzumā būs atpakaļ, – oficiantiem ir uzdevums laikus novākt galdiņu, paredzot, ka klients ir devies prom,” situāciju skaidro “Lido”.
Arī citās ēdināšanas iestādēs šajā lielveikalā neatkarīgi no platības atsevišķu labierīcības telpu klientiem nav.
Savukārt, apsekojot tirdzniecības centru “Akropole Alfa”, nevienā no izvēlētajām vietām, kur piesist vēderu, nav atsevišķu tualešu. Visi kā viens sūta uz tuvāko tirdzniecības centra mazmājiņu. Tikmēr Vecrīgas centrā esošajā tirdzniecības centrā jaunizveidotajā ēdienu hallē gan atrodam diskrēto darbību veikšanai nodalītu zonu.
Kā norāda galvaspilsētas būvvaldes pārstāvis Kaspars Līcītis, atsevišķas tualetes izbūve ēdināšanas iestādes klientiem esot attiecīgā komersanta un tirdzniecības centra saimnieku lēmums, protams, to saskaņojot ar būvvaldi.
Ņemot vērā, ka lielveikalos “Lido”, līdzīgi kā arī citi restorāni, ir nomnieku statusā, labierīcību telpas nodrošina paši lielveikali. Izvēloties vietu jaunā restorāna izbūvei kādā no tirdzniecības centriem, mēs rūpīgi izvērtējam attālumu līdz tuvākajām labierīcībām, un parasti tās atrodas mūsu restorānu tuvumā.
Dažās no ēdināšanas iestādēm gan ir atsevišķas labierīcības darbiniekiem. Tiesa gan, ļaut tās izmantot apmeklētājiem esot risks, to uzsver Pārtikas un veterinārais dienests.
Ziņo par kļūdu rakstā
Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.
Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!