tv3.lv

Kā karstumu pārcieš janvārī pārstādītais Rīgas autoostas sarkanais ozols?

Pērn rudenī rīdzinieku vidū raisījās karstas diskusijas par Rīgas autoostas tuvumā augošā sarkanā ozola turpmāko likteni. Koks traucēja dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” būvniekiem, un bija plāns to nozāģēt. Taču janvārī pieņēma lēmumu dižo ozolu pārstādīt. Iedzīvotājiem radies jautājums, kā koks šobrīd jūtas pēc pārstādīšanas?

Pārstādīšana esot bijis sarežģīts process, koku eksperts Edgars Neilands to salīdzina ar sirds transplantēšanas operāciju. Grūtākais bijis izdomāt, ko darīt ar ozola saknēm.

Uzņēmuma “Labie koki” pārstāvis E. Neilands atzīst, ka šobrīd koks cīnās ar lielo karstumu. Taču tā tuvumā ir uzstādīta speciāla dzirdinātava, jebkurš garāmgājējs var sekot līdzi, vai mucā ir pietiekams ūdens līmenis. To pašu dara arī autoosta, digitāli sekojot līdzi, vai netrūkst ūdens.

Arī autoostas pārstāve Vaira Gromule ir gandarīta, ka izlēma sarkano ozolu saglabāt, ņemot vērā, ka tas ir stādīts 60 gadu vidū.

Pagaidām gan vēl nav nolemts, kura būs koka īstā mājvieta, taču divus līdz piecus gadus viņš varot dzīvot pagaidu vietā.

Teritorija, kurā varētu pārstādīt ozolu atrodas starp Ģenerāļa Radziņa krastmalu, Pilsētas kanālu, Maskavas ielu un Spīķeru koncertzāli, skaidro Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments.

Bez Tabu žurnāliste, kura gatava doties uz tālākajiem Latvijas nostūriem un risināt dažādas sadzīviska rakstura problēmas. Nereti arī vēsta par notikumiem uz sarkanā paklāja.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm