"Tas ir neprāts!" šoferītis sašutis par pārāk spožu reklāmu pie apļa

Pirms vairākām nedēļām pie tā saucamā Ulbrokas rotācijas apļa tika uzstādīts LED ekrāns, kas tiek izmantots reklāmu eksponēšanai. Diennakts tumšajā laikā ekrāns ir tik spožs, ka novērš autovadītāju uzmanību no ceļa.

2019. gada 21. novembrī 19:35

Dienas laikā ekrānu var arī neievērot, taču, sākoties tumšajam dienas periodam, to nepamanīt nav iespējams. Ekrāns atrodas pietiekami tuvu brauktuvei un rotācijas aplim, lai spētu novērst autovadītāju uzmanību.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Turpat netālu sastaptie autovadītāji līdz šim lielākoties reklāmas ekrānu nemaz nav ievērojuši, taču tie, kuri to ir pamanījuši, norāda, ka tā spožums tiešām var traucēt.

Jānis
Autovadītājs

Tas ir ļoti spilgts! It īpaši tagad, kad ir sācies tumšais gada periods. Braucot pa apli, reāli novērš uzmanību un apžilbina. Vai ir kādi normatīvie akti, kas norāda maksimālo spilgtumu? Kam sūdzēties par spilgtumu? Jau iepriekš paldies par iespējamām atbildēm.

Reklāmas ekrāns izvietots ceļa nodalījuma joslā, līdz ar to savu “jāvārdu” reklāmistiem devuši “Latvijas Valsts ceļu” pārstāvji. “Patlaban valsts līmenī nav regulējuma, kas pateiktu, cik šie ekrāni var būt gaiši. Tāpēc mēs rosināsim šo jautājumu izskatīt Satiksmes ministrijas Ceļu satiksmes domnīcā, jo šī nav ne pirmā, visticamāk, arī ne pēdējā sūdzība no autovadītājiem,” raidījumam norāda “Latvijas Valsts ceļu” pārstāve Anna Kononova.

Valsts iestādei šobrīd neesot tiesiska pamata nepieļaut šādu ekrānu uzstādīšanu. Šis ir pirmais publiski uzstādītais LED ekrāns Stopiņu novada teritorijā, pašvaldībā nav izstrādāti noteikumi, kas regulētu šādu ekrānu uzstādīšanu un darbošanos.

Ceļu satiksmes drošības direkcija raidījumam “Bez Tabu” nespēj formulēt savu viedokli par šādu ekrānu izvietošanu tik tuvu autoceļiem. Direkcija neesot pētījusi, kā šādi ekrāni ietekmē autovadītājus.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Latvijas Universitātes Psiholoģijas nodaļas vadītājs Ivars Austers raidījumam norāda, ka ārvalstu pētījumos konstatēts, ka šāda tipa ekrānu uzstādīšana pie autoceļiem novērš šoferu uzmanību. “Ja par atskaites punktu paņem parastu ceļazīmi, tad šādi elektroniski tablo apmēram trīs reizes vairāk pievērš uzmanību. Tas ir laiks līdz pat divām ar pusi sekundēm. Tas ir nopietns risks,” uzsver Latvijas Universitātes profesors Austers.

Apžilbinātie autovadītāji var vērsties pie reklāmas stenda uzturētājiem ar lūgumu samazināt ekrāna spilgtumu.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm