tv3.lv

90 gadus vecajai Violetai atslēdz elektrību: “Enefit” pārvilina seniori, bet neizstāsta sadarbības nosacījumus

12. augustā 19:57

Energouzņēmuma “Enefit” darbinieks telefonsarunā pārvilinājis uzņēmuma klientu rindās 90 gadus veco Violetu no Jēkabpils. Sirmgalve aizmirsusi, ka piekritusi sadarbībai, savukārt “Enefit” rēķinus papīra formātā klientiem nesūta. Seniore iekrājusi parādu par elektrību, kā dēļ viņai šovasar atslēgta elektrība.

90 gadus vecā Violeta dzīvo viena namā Jēkabpilī, kur viņu aprūpē tuvāk dzīvojošie ģimenes draugi. Arī radinieki, kuri izkaisīti pa Latviju, bieži apciemo seniori. Liels bija Violetas un pārējo šoks, kad šī gada jūlijā seniores namam atslēdza elektrību. Mammas lietotos komunālo pakalpojumu rēķinus, tai skaitā par “Tet” tirgoto elektrību, ar automātisko maksājumu internetbankā katru mēnesi apmaksā meita Lilita, kura dzīvo Rīgā.

Ligita
seniores meita

Pēc elektrības atslēgšanas viņa [mamma Violeta] bija uztraukusies, asinsspiediens bija augsts. Ļoti, ļoti švakā veselības stāvoklī. Labi, ka sagādājām zāles, es aizbraucu no Rīgas viņu apciemot, jo nebija zināms, kad elektrību atjaunos. Mamma ir 1. grupas invalīde, šobrīd guloša, elektrība vajadzīga elementārām higiēnas lietām. Piezvanīju “Tet”, un man saka: “Jūsu mamma nav vairs mūsu kliente kopš februāra.”

Violetas slepenā vienošanās

Vēlāk noskaidrojies, ka Violetai šā gada ziemā zvanījis cita uzņēmuma – “Enefit” – pārstāvis, kurš, solot labumus, pārvilinājis uzņēmuma klientu rindās sirmgalvi. Attālināti tika noslēgts līgums, bet, kā raidījumam pauda seniore, to pat neesot sapratusi, tāpēc nevienai savai uzticības personai nepateica. Viņa ar grūtībām atminas sarunu ar “Enefit” darbinieku. Uzņēmuma pārstāvis zvanījis neilgi pēc tam, kad Violeta bija atgriezusies mājās pēc operācijas.

Violeta
iekūlās ķezā

Tā bija īsa saruna. Neko nedabūju pajautāt. Arī dzirde pēc operācijām nav atgriezusies, kā jau pēc narkozēm. Izrādās, viņi mani bija pieskaitījuši [klientu rindās]. Rēķinus uz mājām viņi nesūtīja. Neviena papīra lapiņa nav bijusi.

Tā kā neviens tuvinieks pat nenojauta, ka Violeta vienojusies par sadarbību ar “Enefit”, iekrājās parāds vairāk nekā 100 eiro apmērā, par kuru uzzinājusi, meita Ligita uzreiz samaksājusi.

Kā uzņēmums “nocopēja” Violetu?

Papīra formāta vietā “Enefit” izsūta rēķinus internetā un īsziņā, ja klients neprot ar to apieties, kā Violetas gadījumā, sūta īsziņu ar apmaksas summu un rekvizītiem. Rēķinus iespējams apmaksāt, uzrādot informāciju, piemēram, pastā. Tomēr arī īsziņas telefonā Violeta neprot atvērt.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Seniores meita Ligita noskaidrojusi, ka “Enefit” ar mammu vienojies uz divu gadu ilgu sadarbību ar nosacījumiem, kas ir neizdevīgi, salīdzinot ar “Tet” piedāvāto. Ligita ir neizpratnē par veidu, kā “Enefit” “nomakšķerējis” mammu: nepienācīgi paskaidrojis, uz ko seniore parakstās, nepārliecinoties, vai viņa spēs apskatīt rēķinus internetā vai īsziņā.

Ligita
seniores meita

Ja viņai būtu atsūtīts līgums un līgums papīra veidā kaut vai vienreiz, mēs, ģimene, būtu sapratuši, ka viņa kļūdījusies, izvēloties šādu piegādātāju, kas viņai nemaz nav izdevīgs. Mēs risinātu to lietu, nevis nonāktu līdz situācijai, kad viņai atslēdz elektrību. Vai varēja paprasīt, vai radiniekam var sūtīt. Vai viņi pavaicāja viņai, vai cilvēks vispār māk atvērt īsziņas?

“Enefit” neizsūta rēķinus papīra formātā, jo ir moderns un digitāls uzņēmums, raidījumam pauda “Enefit” mārketinga Lāsma Bundiķe.

“Enefit” pārstāve Bundiķe informēja, ka kolēģi uzņēmumā noklausījušies kolēģa un Violetas sarunas ierakstu. Secinājuši, ka klientu konsultants “cilvēcīgas kļūdas rezultātā” nepārliecinājās, vai Violeta spēs iepazīties ar īsziņu saturu.

Lāsma Bundiķe
“Enefit” mārketinga vadītāja

Esam runājuši ar klientu konsultantiem, vēlreiz atgādinot par apkalpošanas standartiem, lai šādas situācijas turpmāk neatkārtotos. Esam piedāvājuši atlīdzību par nepatīkamo pieredzi, jo atzīstam, ka kļūda radās, klientam neizskaidrojot visus nosacījumus.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Uzņēmums lēmis atbrīvot konkrēto darbinieku no darba pienākumu pildīšanas.

Pēc četrām dienām bez elektrības Violetas namam iepriekšējais pakalpojuma sniedzējs “Tet” atjaunoja elektrību. Seniore atkal būs “Tet” kliente.

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm