Saņem paziņojumu par svarīgākajām ziņām, līdzko tās ir publicētas tv3.lv! Pieteikties
Iegādājoties pazīstama latviešu zīmola apģērbu, klienti paliek bez pasūtījuma un naudas; pārdevēja – kā izkūpējusi gaisā
Ķeipenes pagasta iedzīvotāja Ilze nolēmusi Londonā dzīvojošajai meitai uzdāvināt pavasara mēteli. Tas pasūtīts internetā no pazīstama latviešu apģērbu zīmola, komunikācija bijusi laipna, taču pēc vairāk nekā gadu ilgas gaidīšanas pasūtījums nav pienācis joprojām. Arī nauda, kas samaksāta par mēteli un piegādi, vairāk nekā 100 eiro apmērā, kā gaisā izkūpējusi.

Ilze atceras, ka krāsainais latviešu zīmola “Colorfall” mētelis izvēlēts tieši tādēļ, ka to bijis iespējams pasūtīt atbilstošā izmērā meitas Lauras augumam, turklāt solīta atlaide. Tāpat acīs iekritušas skaistās fotogrāfijas un pievilcīgais apģērba dizains, kas meitai sevišķi paticis. Ilze stāsta, ka mētelis pasūtīts, rakstot vēstuli uzņēmuma “Facebook” lapā. Komunikācija ar pārstāvi bijusi laipna un apgalvots, ka sūtījums tiks izpildīts ātri, taču – nekā. Nu jau pagājis vairāk nekā gads, taču sūtījuma nav joprojām. Tāpat arī uz ziņām un zvaniem zīmola īpašniece pārstājusi atbildēt. Kad vēl klausuli cēlusi, apvārdojusi Ilzi maigā, draudzīgā balsī, liekot sievietei noticēt un turpināt naivi gaidīt kāroto apģērbu. Un, izrādās, noticējuši arī citi. Londoniete Laura un viņas mamma apzinājusi jau 10 sievietes, kuras, tāpat kā viņa, pasūtījušas pavasara mēteli, taču, tiklīdz nauda saņemta, pārdevēja kā ūdenī iekritusi. Nu visas apvienojušās cīņā par taisnīgu tiesu. Laura secina – dažām, kuras bijušas visneatlaidīgākās, naudu pēc ilgiem pūliņiem izdevies atgūt.
Šā latviešu apģērbu zīmola veiksmes stāsts vēl pirms pāris gadiem aprakstīts vairākos pašmāju medijos, īpaši izceļot tā īpašnieci Laumu Grauziņu. Sevišķi uzņēmums lepojies 2019. gadā, kad viņu darināto mēteli dāvājuši Igaunijas prezidentei Kersti Kaljulaidai. Nu uzņēmuma mājaslapu vairs neatrodam, taču, aplūkojot “Facebook” lapu, tas, ka daudzsološajam zīmolam pienākuši grūti laiki, nav nojaušams. Rakstām, lai noskaidrotu, vai iespējams veikt pasūtījumu. Lai gan iesākumā komunikācija ar uzņēmuma pārstāvi iesākas raiti un saņemam atbildi ar jautājumu, kādu mēteli vēlamies iegādāties, iestājas klusums. Tikai pēc atgādinājuma seko atbilde, ka pasūtījums tiks pieņemts un izpildīts, kad uzņēmums pārdzīvos krīzi.
Uzņēmuma vadītāja Lauma Grauziņa tik naska uz komunikāciju ar raidījumu “Bez Tabu” gan nav. Nosūtām e-pastu, zvanām, taču atbildi nesagaidām. Publiski pieejamās datubāzes “Lursoft” informācija liecina, ka SIA “Colorfall” likvidēts šā gada martā. Laura un citas klientes vērsušās ar iesniegumu Valsts policijā, taču pamatīgi vīlušies.
“Policija mūs tā smuki atšuva. Tā teikt, ka viņi nenodarbojas ar to – ar naudas piedziņu. Reāli es nezinu, kā dabūt šo naudu atpakaļ.”
Valsts policija raidījumam “Bez Tabu” sniedz rakstveida komentāru, paskaidrojot, ka resoriskās pārbaudes ietvaros secināts, ka noziedzīgs nodarījums neesot atklāts.
“Tika secināts, ka uzņēmums ir nonācis finansiālās grūtībās un tādēļ nespēj nokārtot saistības ar klientiem. Kā arī uzņēmuma pārstāve policijai ir norādījusi, ka visi parādi preču pasūtītājiem tiks atmaksāti rindas kārtībā. Turklāt Valsts policija ir ieguvusi informāciju, ka uzņēmums jau ir pakāpeniski atmaksājis naudu vairākiem citiem klientiem.”
Arī Patērētāju tiesību aizsardzības (PTAC) centrā par likstām ar latviešu apģērbu zīmolu ir informēti – tur saņemti jau 20 iesniegumi. Turklāt atgūt naudu izdevies trim sūdzību iesniedzējiem, kuri vērsušies pa taisno PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisijā. Centra pārstāve Sanita Gertmane stāsta, ka ievērota īpaša komersantes prakse. Proti, ja patērētājs sūdzējies, tikai rakstot iesniegumu PTAC, panākt naudas atmaksu vai preces piegādi neizdodoties, savukārt gadījumos, kad patērētājs vērsies ar iesniegumu PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisijā, kas izskatot lietu sēdē, izsverot visas iesaistītās puses un iesniegto informāciju, lēmums tiek bez ierunām pildīts – nauda tiekot atdota. Centrā iesaka vērsties komisijā visus, kuri nonākuši nepatīkamā situācijā, iegādājoties šā latviešu zīmola preces, vai risināt jautājumu tiesas ceļā.
Ziņo par kļūdu rakstā
Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.
Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!