Inčukalnā jau otro apkures sezonu pilnvērtīgi nefunkcionē jaunā apkures sistēma

2021. gada 24. novembrī 19:10

Māja tika nosiltināta, un pagrabstāvā ierīkoti divi apkures katli. Pirmās apkures sezonas laikā mājas iedzīvotāji bijuši pārsteigti par zemajiem rēķiniem. Prieki gan bija īsi, jo pavisam drīz katlu sistēma sākusi streikot.

Mājas vecākā jau vairākas reizes vērsusies pie ēkas apsaimniekotāja SIA “CDzP”, kā arī pie SIA “Enesan”, ar ko iedzīvotāji slēdza līgumu par ēkas siltināšanu.

Tomēr nekāda rīcība nav sekojusi. Jau otro apkures sezonu iedzīvotāju rēķini par apkuri pakāpeniski pieaug.

Jana
nama iedzīvotāja

Starpība ir ļoti liela. Ja pēc mājas renovācijas dzīvoklī bija atgriezu visus radiatorus, par to maksājot 20 eiro mēnesī, tad tagad, kad ieslēgts tikai viens radiators taupības režīmā, jāmaksā arī 20 eiro. Apkuri izmantojam mazāk, bet jāmaksā vairāk.

Taupības nolūkos izraudzīti iedzīvotāji, kuri atbild, lai apkures katlā nekad netrūktu granulu. Māris ir viens no nama iedzīvotājiem, kuriem uzticēta granulu piebēršana, viņš norāda, ka streiku pieteikusi sistēma, kas sinhroni vada abus katlus. “Katla vadība bija pultī, tagad tie tupi strādāt no rokas. Tie ir ieslēgti, sūkņi strādā nemitīgi, neslēdzas ārā. Tagad elektrība ir dārgāka, viss darbojas nepārtraukti. Vienīgais pluss, ka dzīvokļos ir silti,” stāsta Māris.

Inčukalnieši stāsta, ka nama renovāciju veicis uzņēmums no Rīgas-SIA “Enesan”. Bez nedienām ar apkures katliem ir vēl vairākas nepilnības, ko uzņēmums nesteidzas novērst. Garantija atlikusi vēl nedaudz vairāk par diviem gadiem, gausā renovētāja rīcība iedzīvotājiem radījusi bažas.

Inga
Nama vecākā

Tā mēs novilksim līdz garantijas beigām, pēc tam mums par savu naudu vajadzēs maksāt. Tās nav mazas summas. Tās ir ļoti lielas summas. Mēs par šo situāciju esam informējuši visas iesaistītās puses, taču rīcība neseko.

Ēkas apsaimniekošanas uzņēmuma “CDzP” vadītājs komunikāciju ar būvnieku vērtē kā sliktu. “Komunikācija ar būvnieku ir ļoti smagnēja, visu laiku saņemam solījumus, taču nekas joprojām nav kārtībā,” stāsta apsaimniekošanas uzņēmuma vadītājs Ģirts Beikmanis.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Uzņēmuma “Enesan” birojs atrodas galvaspilsētas nomalē. Tur par Inčukalna nama nedienām nav dzirdēts: “Tā ir mūsu atbildības zona? Nezini? Nē? Nē!”

Uzņēmuma vadītājs gan stāsta, ka vairākkārt esot piesaistīts katlu ražotāju pārstāvis, kas problēmu it kā atrisinājis.

Aleksandrs Andreičuks
“Enesan” vadītājs

Mēs tur problēmu neredzam. Katls strādā. Visi parametri ir adekvāti. Automātika varbūt “gļuko”, bet mēs sarunājām ar katlu ražotāja pārstāvjiem, ka piebrauks.

Mājas iedzīvotāji atkārtoti sazinājušies ar raidījuma “Bez Tabu” redakciju, lai norādītu, ka pēc žurnālistu intereses katla sinhronizācijas sistēma ir savesta kārtībā.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm