tv3.lv

“Izkrāptās summas mērāmas sešciparu skaitļos!” Kiberdrošības eksperti sniedz padomus, kā atpazīt krāpnieku āķus un pasargāt savu naudu

2021. gada 15. martā 19:31

“Labdien, jums zvana no bankas drošības dienesta. Esam pamanījuši, ka no jūsu kartes veikts, iespējams, krāpniecisks maksājums!” Šis ir viens no paņēmieniem, kuru visbiežāk izmanto telefonkrāpnieki, lai piekļūtu potenciālā upura bankas kontam. Lai arī varētu šķist, ka krāpniekus var pavisam viegli “atkost”, statistika liecina, ka tā nebūt nav. Telefonkrāpnieki, uzdodoties par banku darbiniekiem, no iedzīvotājiem izmānījuši aptuveni 27 000 eiro, liecina Valsts policijas informācija.

Atklāta kampaņa ”Neuzķeries! Esi gudrāks par krāpniekiem!”, kuras mērķis ir veicināt sabiedrības izpratni par to, kā atpazīt finanšu krāpnieku āķus un pasargāt savus personas datus un naudu. Krāpniekiem raksturīgi klientu neuzrunāt vārdā, bet uzreiz iedzīt stresā, sakot, ka ar norēķinu karti radušās problēmas. Visbiežāk krāpnieki uzdod dažādus jautājumus, piemēram, vai karte šobrīd ir pie jums – tā nav nozagta vai pazaudēta? Kad jūs pēdējo reizi norēķinājāties ar mūsu bankas maksājuma karti? Lai arī karte ir klientu rokās, krāpnieki turpina īstenot savu vēlmi, cenšoties iegūt sazvanītās personas uzticību un norēķinu kartes datus, lai tiktu pie naudas.

“Swedbank” pārstāvis atgādina: banka nekad nezvanīs klientam, lūdzot nosaukt norēķinu kartes datus!

Vadims Frolovs
“Swedbank” klientu servisa pārvaldes vadītājs

Krāpniecības apjoms katru gadu dubultojas. Tie ir ievērojami cipari, arī lieli zaudējumi. Ja cilvēks jūt, ka kāds uzstājīgi, nenodod laiku apdomāties, prasa informāciju, labākais, ko izdarīt, ir nolikt klausuli.

Krāpnieki spēj potenciālos upurus apmānīt – šos cilvēkus īpaši apmāca manipulēt ar sazvanīto personu! Cert.lv kiberdrošības eksperts Gints Mālkalnietis norāda, ka viņu runas veids un pārliecināšanas spēja liek noticēt, ka viss ir kārtībā.

Gints Mālkalnietis
cert.lv kiberdrošības eksperts

Viņi strādā komandās, viens par otru pārliecinošāki. Viņi pateiks, ka kādu jautājumu risina kolēģis, kurš piezvanīs. Tās tiešām būs dažādas personas, bet, visticamāk, šie trīs menedžeri atrodas vienā istabā.

Dominē vairāki krāpniecības veidi – uzdošanās par bankas darbiniekiem, investīciju krāpnieki, viltvārži, kas piedāvā iegādāties dažādas kriptovalūtas, un pat romantiskie krāpnieki, kurus pēc iepazīšanās un uzticības iegūšanas pēkšņi piemeklēs kādas problēmas, kuru risināšanai būs nepieciešama nauda.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm