“Izsēdināja dēlu no autobusa!” Tēvs Bauskā šokā par skolēna atstāšanu pieturā

Raidījuma “Bez Tabu” filmēšanas komanda ierodas Bauskā, taču – nevis kā tūristi, bet lai uzklausītu kāda baušķenieka piedzīvotu problēmu.

skolēna tētis

Varētu uztaisīt sižetu par Bauskas vietējo “Nordeka” autobusu maršrutiem. Viņiem nepieņem maksājumu kartes, un bērnam šodien bija gadījums, nav pirmā reize, cik es zinu, ka mēģina skolas elektronisko karti pīkstināt, aparāts neņem pretim. Viņu vaina, aparāts vienkārši neredz, un šoferi izsēdina ārā, neļauj bērnam tā dēļ braukt, ka viņu aparāts neiet pašiem. Un tas ir absurds. Tas ir, piemēram, Bauska-Ādžūni.

Skolēniem Bauskā piešķirtas īpašas elektroniskās braukšanas kartes, kas ļauj bez maksas (braucienus finansē pašvaldība) nokļūt uz un no skolas. Tomēr brīdī, kad karte nedarbojas, nereti bērni esot atstāti aiz autobusa durvīm turpat pieturā. To apliecina arī vairāki Bauskas autoostā sastaptie skolēni.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Bērnus atstāt pieturā nedrīkst, uzsver pasažieru pārvadājumu uzraugošā institūcija – Autotransporta direkcija. Tas jo īpaši tiekot piekodināts pēc 2017. gadā traģiskās liepājnieka Ivana pazušanas. Vien piecus gadus vecais zēns, iespējams, sajaucot autobusu pieturas, izkāpis kilometriem tālu no savas dzīvesvietas. Mazo Ivanu pēc 10 dienām mirušu atrada meža masīvā Grobiņas pusē.

Uzrunātie pasažieru pārvadājumu kompānijas “Nordeka” autobusu šoferi gan noliedz, ka kāds skolēns būtu atstāts pieturā nedarbojošas kartes dēļ. Tiesa gan, šoferi apstiprina, ka nereti elektroniskās iekārtas patiešām nepieņem skolēnu un arī maksājumu kartes.

Savukārt, izvērtējot pieejamo informāciju, pārvadātāju pārstāvis nenoliedz, ka vienā no gadījumiem patiesi skolēns esot izkāpis turpat pieturā, taču, kā norāda a/s “Nordeka” pasažieru pārvadājumu direktors Edvards Valdmanis, skolēna paša iniciatīvas dēļ.

Uzņēmuma labā prakse gan esot nepilngadīgos aiz autobusa durvīm neatstāt. Valdmanis min, ka reizēm tomēr nostrādājot cilvēciskais jeb šofera faktors, kas varot radīt pārpratumus.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Biļešu iegādē ar skolēnu un maksājumu kartēm nereti mēdzot būt sakaru pārrāvumi, taču katrs gadījums tiekot izvērtēts un risināts individuāli.

Žurnālists
Medijos pavadīti vairāk nekā 14 gadi. Uzskata, ka katrs stāsts un problēma ir iespēja sabiedrībai atgādināt par dažādām dzīves situācijām, kas var skart jebkuru no mums. Strādājot, rod iespēju ne tikai risināt problēmas, bet arī pamācīt citus labākai ikdienai.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm