tv3.lv

Maldinot, ka pārstāv aptieku, un kārdinot ar “dāvanām”, uztura bagātinātāju tirgotājs medī klientus

21. jūnijā 21:11

Zvanot Latvijas iedzīvotājiem un maldinot, ka pārstāv lielu aptieku tīklu, bēdīgi slaveni uztura bagātinātāju tirgotāji cenšas pievilināt arvien jaunus klientus.

“Bez Tabu” redakcijā vērsās rīdziniece Inga, kura stāstīja, ka nesen saņēma zvanu no nepazīstama tālruņa numura. Pēc zvanītājas teiktā, saprata, ka viņa pārstāv aptieku tīklu “Apotheka”. Pēc zvanītājas lielas uzstājības Inga piekrita piedalīties aptaujā par veselību. Kā pateicību par piedalīšanos aptaujā zvanītāja piedāvāja Ingai nosūtīt dāvanu – uztura bagātinātājus un sejas krēmu.

Inga
nenoticēja piedāvājumam, aicina citus būt uzmanīgiem

Teica, ka jāsamaksā vairāk nekā 6 eiro par piegādes izmaksām.

Inga atteicās no dāvanas, vairījās nosaukt savu adresi, jo bažījās, ka, darot to zināmu, komersants pēc dāvanas atsūtīšanas varētu turpināt sūtīt citus produktus, par kuriem prasīs samaksāt.

Inga
nenoticēja piedāvājumam, aicina citus būt uzmanīgiem

Es viņai teicu, ka atsakos no šī piedāvājuma. Viņa prasīja: kāpēc? Tas taču esot tik labs piedāvājums. Es pateicu, ka, ja man kaut ko vajadzēs, es pati aiziešu un nopirkšu. Man žēl to cilvēku, kuri uzķeras. Mēs taču nezinām, kādi būs izdevumi ziemā. Visi esam mazliet uzvilkti par naudu. Es taču nezinu, kāds tai sadarbībai būs rezultāts. Varbūt kaut ko sūtīs, varbūt, piekrītot dāvanai, būšu parakstījusies par kaut ko, kas būs jāapmaksā.

Izmantojot fonētiski līdzīgu nosaukumu aptieku tīkla “Apotheka” nosaukumam, cits uzņēmums -“Helvetia Apotheke” – zvana iedzīvotājiem, veic aptauju vai aicina piedalīties izlozē un pēc tam piedāvā saņemt dāvanā vai iegādāties dažādus uztura bagātinātājus, informēja “Apotheka” pārstāve Agnese Grīnberga. Viņa arī uzsvēra, ka aptieku tīkls “Apotheka” nezvana un neplāno zvanīt iedzīvotājiem, lai piedāvātu iegādāties vai bez maksas saņemt uztura bagātinātājus. Grīnberga informēja, ka “Apotheka” jau ilgstoši saņem zvanus no maldinātiem iedzīvotājiem, kuros viņi nepamatoti velta pārmetumus aptieku tīklam.

Agnese Grīnberga
aptieku tīkla “Apotheka” pārstāve

Dažādas pretenzijas saņemam no iedzīvotājiem jau vairāk nekā pusotru gadu. Esam vērsušies uzraugošajās institūcijās, nosūtot arī viņiem [“Helvetia Apotheke”] ar lūgumu veikt nepieciešamās darbības, lai netiktu maldināti patērētāji.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

“Bez Tabu” jau iepriekš vairākkārt ziņojis par Čehijā bāzētā “Helvetia Apotheke” komercpraksi, uzklausot uzņēmuma klientus, kuri, iekārdināti ar it kā dāvanām un it kā izdevīgām atlaidēm, savažoti ar saistībām: piekrituši sākotnējam piedāvājumam, cilvēki turpinājuši saņemt nevēlamus sūtījumus, par kuriem uzņēmums pieprasījis norēķināties. Atteikties no sadarbības ar uzņēmumu bijis ļoti apgrūtinoši. Šeit lasāms Aizputes iedzīvotājas Sandras pieredzes stāsts – centusies sazināties ar uzņēmumu, lai turpmākos sūtījumus vairs nepiegādātu, tomēr tas izrādījies sarežģīti.

Lai gan Latvijā darbojas “Helvetia Apotheke” klientu apkalpošanas operatori, publiski nav pieejama informācija, vai un kur atrodas uzņēmuma pārstāvniecības Latvijā birojs. Latviešu valodas versijas mājaslapā norādīts, ka Latvijā ir vien abonenta kastīte. Savukārt navigācijas lietotnes, meklējot “Helvetia Apotheke”, aizved uz “Apotheka” aptieku Rīgā, Vaļņu ielā. Tās pārstāve raidījumam “Bez Tabu” stāstīja, ka dažkārt aptiekā skaidrot attiecības ierodas “Helvetia Apotheke” klienti.

“Helvetia Apotheke” ilgstoši ir Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) redzeslokā. Jau vairākus gadus PTAC saņem sūdzības par uzņēmuma komercpraksi, ko PTAC raksturo kā negodprātīgu. Par to, kā risināt domstarpības, šogad vien PTAC konsultējis teju 80 patērētāju.

Sanita Gertmane
PTAC pārstāve

Ja piekrīt dāvanai, piekrīt arī turpmāk par maksu saņemt produktus. Tiek noslēgts distances līgums, ko var noslēgt telefoniski. Tomēr tas var tikt pārtraukts, ja cilvēks saprot, ka vairs neko nevēlas saņemt. Ar šo komersantu ir problēmas. Pirmkārt, komunikācija nav pietiekami skaidra, lai patērētājs saprastu, ka tā nav dāvana, bet gan līgums. Otrkārt, kad patērētājs saņem sūtījumu, kas jau ir jāapmaksā, bet no tā vēlas atteikties, ne vienmēr tas izdodas. Līdz ar to patērētājs turpina saņemt sūtījumus un rēķinus par tiem.

PTAC pārstāve Sanita Gertmane informēja, ka jau sen pieprasīts “Helvetia Apotheke” nodarboties ar godīgāku komercpraksi, tomēr tas nav ņemts vērā. Līdz ar to PTAC pieļauj, ka lietas izpēte var rezultēties soda sankciju piemērošanā.

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm