Saturs turpinās pēc reklāmas

Rīdzinieci medī parādu piedzinēji, pieprasot atmaksāt aizdomīgu parādu

Rīdzinieces Lindas dzīve līdz 2016.gada vasarai ritējusi salīdzinoši mierīgi, taču tad kā zibens no skaidrām debesīm uzglūnējuši parādu piedzinēji, turklāt pieprasot naudu, ko Linda nemaz neesot parādā.

2021. gada 2. decembrī 14:05
Linda

Saņēmu pastkastītē vēstuli no “Sergel” paradu piedziņas firmas, ka es esmu ņēmusi “Samsung” telefonu ar pieslēgumu. Un “Tele2” šīs saistības ir tā kā nodevusi “Sergel” parādu piedziņas firmai. Man, protams, pirmais šoks, jo es zinu, ka es nekad neesmu ņēmusi telefonu ar pieslēgumu. Līdz 2017.gadam man vispār bija tikai “Nokia” ar podziņām.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Atklājas, ka līgums Lindas vārdā noslēgts vēl 2005.gada novembrī. Rīdziniece tobrīd bija nepilnus 20 gadus veca. Lai arī personas dati atbilst patiesībai un arī paraksts esot ļoti līdzīgs, kā dzīvesvieta norādīta absolūti greiza adrese.

Līgumā, ko it kā esot parakstījusi Linda, adreses ailītē norādīts īpašums Jelgavas ielā. Šobrīd logi un durvis ir aizbultētas, bet iedzīvotāji norāda, ka šeit nu jau vismaz divus gadus neviens pat nedzīvojot. Iepriekš gan te bijuši tā dēvētie komunālie dzīvokļi, bet iemītnieki dzīvojuši ne īpaši labvēlīgos apstākļos.

Parādu piedzinēji apgalvo, ka vēl pirms 2016.gada Lindai esot sūtītas vēstules, tiesa gan, uz adresi, kas nemaz neesot rīdzinieces deklarētā adrese. Linda nemaz neesot dzīvojusi namā Jelgavas ielā.

Rīdziniece šobrīd esot parādā aptuveni 120 eiro. Neilgi pēc pirmās saņemtās parādu piedzinēju vēstules 2016.gadā Linda vērsās gan policijā, gan arī “Tele2”, taču nevienā no gadījumiem situāciju atrisināt neesot izdevies.

Krista Andersone
Valsts policijas pārstāve

Izvērtējot lietas apstākļus, tika pieņemts lēmums par atteikšanos uzsākt kriminālprocesu saskaņā ar Kriminālprocesa likuma 373.panta pirmo daļu un 377.panta trešo punktu, proti, kriminālprocesu nedrīkst uzsākt, bet kriminālprocess ir jāizbeidz, ja ir iestājies noilgums.

Cenšoties rast skaidrojumu, Linda atminas, ka līguma noslēgšanas gadā pasi esot kopējusi tikai ”Swedbank”, veicot pieprasījumu par bankas kartes izveidi. Rīdziniece toreiz arī parakstījusi kopiju, taču bankas darbinieks it kā vēlāk izmantojis šo kopiju un pierakstījis klāt frāzi ”lai pieslēgtu Tele2”.

”Swedbank” pārstāvis Jānis Krops uzsver, ka Lindas aizdomas ir par notikumiem pirms vairāk nekā 15 gadiem, un noliedz, ka bankas darbinieks būtu riskējis ar darbu, kriminālatbildību un uzņēmuma reputāciju šādas krāpnieciskas darbības veikšanai.

Sazinoties ar “Tele2”, sakaru operators norāda, ka Linda vajadzējis vērsties uzņēmumā vēl parāda piedziņas sākuma stadijā, taču šobrīd situācija jau esot krienti noilgusi, līdz ar to viss esot jārisina ar parādu piedzinējiem

“Tele2”

Tas, ko mēs varam par šo situācija atklāt, ir, ka šo parādu mēs cedējām jau 2014.gadā un visa informācija tika nodota cesionāram. Līdz tam mēs – gan no savas puses, gan ar kredītu piedziņas kompāniju palīdzību, kurām ir plašākas iespējas, – centāmies šo parādu atgūt, diemžēl bez rezultāta. Pēdējo reizi kliente pie mums vērsās pirms pieciem gadiem – 2016.gadā. Tā kā parāds jau bija cedēts un, saskaņā ar likumu mums šādos gadījumos vairs nav tiesību uzglabāt informāciju par klientiem, aicinājām sazināties ar cesionāru.

Vēlamies uzsvērt, ka, slēdzot līgumu, personai ir jāuzrāda personu apliecinoši dokumenti – pase vai ID karte, lai to varētu identificēt. Līgums netiek slēgts, ja tiek uzrādīts kādas citas personas dokuments vai tā kopija.

Nesaņemot palīdzību nedz no likumsargiem un nedz arī no sakaru operatora, parādu piedzinēji sāka kļūt visai agresīvi, izsakot arī potenciālus draudus.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Saturs turpinās pēc reklāmas

citāts no vēstules

Tiesā Jūs neviens nesniegs, bet parādnieku sarakstā Jūs gan uzrādīsieties (jo lietai nav atrisinājuma), kas sekojoši var ietekmēt Jūsu sadarbību ar kredītiestādēm.

Nekā personīga, bet esat jauna sieviete un visa dzīve vēl priekšā, mazums, kad un kāds aizdevums vai līzings būs nepieciešams!

Jauku dienu vēlot, ar cieņu,

Evita

SIA “Sergel”

Parādu piedzinēju kompānija “Gelvora Sergel” komentēt konkrēto situāciju negrasās, aizbildinoties ar datu aizsardzības regulu. Tiesa gan, ar Bez Tabu jau pēc sižeta tapšanas sazinājās uzņēmuma pārstāvis Jānis Vanags, izklāstot iespējamos risinājumus. Šobrīd svarīgākais, kas Lindai ir jāizdara, jāvēršas uzņēmumā ar oficiālu iesniegumu, lūdzot pārskatīt parāda piedziņas lietu. Līdzšinējās sarakstes Lindai notikušas ar parādu piedzīšanas speciālistiem, kuriem ir “mazāka teikšana”, taču, vēršoties ar iesniegumu uzņēmumā, tas jau nokļūs uz juristu galda, kur tikšot arī rūpīgi izskatīts.

Oļegs Visockis
Medijos pavadīti vairāk nekā 14 gadi. Uzskata, ka katrs stāsts un problēma ir iespēja sabiedrībai atgādināt par dažādām dzīves situācijām, kas var skart jebkuru no mums. Strādājot, rod iespēju ne tikai risināt problēmas, bet arī pamācīt citus labākai ikdienai.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Saturs turpinās pēc reklāmas

Saturs turpinās pēc reklāmas

Saturs turpinās pēc reklāmas

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Saturs turpinās pēc reklāmas