Saņem paziņojumu par svarīgākajām ziņām, līdzko tās ir publicētas tv3.lv! Pieteikties
Pārvaldnieks rīdziniekam paziņo, ka siltuma mērierīces dati turpmāk tiks ignorēti
Rīdzinieks Gunārs bargo ziemu gaidījis mierīgu sirdi. Jau pirms septiņiem gadiem viņš savā četristabu dzīvoklī nomainījis vecos radiatorus uz jauniem un ierīkojis siltuma mērierīces, kas ļaujot ekonomēt, maksājot tikai par patērēto siltumenerģiju. Ierīce datus nolasījusi automātiski un nosūtījusi siltumenerģijas piegādātājiem – pašiem nav nācies ne pirksta pakustināt. Taču viss mainījies pērnā gada nogalē, kad “Rīgas namu pārvaldnieks” paziņojis, ka turpmāk dati vairs netiks ņemti vērā.
Gunārs atceras, ka, tuvojoties ziemai un siltumenerģijas cenām paaugstinoties, panikā nav kritis, jo līdz šim izdevies veiksmīgi ekonomēt uz apkures rēķina, savās mājās izmantojot siltumenerģijas uzskaites iekārtas un maksājot tikai par patērēto. Viņš bijis pārsteigts, pērnā gada novembrī saņemot paziņojumu no “Rīgas namu pārvaldnieka” (RNP).
“Pēkšņi novembrī atnāca no “Rīgas namu pārvaldnieka” vēstule, ka šī sistēma vairāk netiek ņemta vērā. Ka siltuma sadalītāji vai kas tur, ka tie pēc Ministru kabineta noteikumiem, ka tur jābūt it kā 70 procentiem iedzīvotāju mājai aprīkotiem, tad viņi tikai tiek ņemti vērā.”
Ģimene stāsta, ka “Clever” firmas ierīce 2016. gadā uzstādīta pēc mājas iedzīvotāju kopsapulces lēmuma un tādas savos mājokļos ieviesuši arī vairāki citi kaimiņi. Radiatoru nomaiņa, iekārtu iegāde un montāža Gunāram izmaksājusi vairāk nekā 600 eiro, kas, kā vīrietis aprēķinājis, atmaksājies divu gadu laikā.
“Mēs salīdzinājām ar tādu pašu dzīvokli kā zem mums, divreiz mazāk mums bija jāmaksā par siltumu nekā pārējiem.”
“Clever” iekārtas Gunāra mājās ierīkojis Tallinā bāzēts uzņēmums “Omnotec Solutions OÜ”. Adrese, kurā iespējams uzmeklēt uzņēmuma pārstāvjus Latvijā, mājaslapā nav norādīta. Sazvanīties ar firmas darbiniekiem cenšamies trīs dienas pēc kārtas un beidzot mūsu centieni vainagojas panākumiem. Firmas pārstāve apgalvo, ka pārvaldnieka lēmums esot nepamatots, taču iestāde viņu centienus risināt neskaidrības ignorējot. Iedzīvotāji, kuri neizpratnē par RNP paziņojumu, rīkojuši sapulci Rīgas domē, aicinot piedalīties gan RNP pārstāvjus, gan arī pašus uzņēmējus, kam viņi labprāt piekrituši, taču tikšanās atceltas vairākkārt.
RNP savu skaidrojumu “Bez Tabu” izvērš elektroniskajā e-pastā, sausi atsaucieties uz grozījumiem Ministru kabineta noteikumos, kuriem “kājas augot” Ekonomikas ministrijā. Lemts, ka siltumenerģijas skaitītājus korekti varot izmantot tikai tad, ja tie uzstādīti vismaz 70% dzīvokļu, taču “Clever” gadījumā tās lietojot tikai daži. Tāpat radušās šaubas par gūto datu uzticamību, jo ierīces neesot ne skaitītāji, ne sadalītāji. Cerība, ka saviem klientiem draudzīgs nama apsaimniekotājs nāks klajā ar kādu rosinājumu vai ietiekumu iedzīvotājiem, izgaist vējā.
Rīdzinieks Gunārs stāsta, ka ar ģimeni uzrakstījuši iesniegumu, apliecinot, ka gatavi maksāt par siltumenerģiju, kas aprēķināta, ņemot vērā dzīvokļa platību, taču, ja iedzīvotājiem izrādīsies taisnība par “Clever” iekārtu uzticamību, lūguši atmaksāt pārmaksāto naudu. Pēc paziņojuma saņemšanas rēķini esot pamatīgi auguši.
Izrādās, Igaunijas uzņēmums pērnajā gadā nonācis Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) redzeslokā un patiesi radušās bažas par ierīces, to nolasīto datu uzticamību, iekārtu savietojamības riskiem, tālab nosūtīts brīdinājums namu apsaimniekotājiem. PTAC pārstāve Sanita Gertmane skaidro, ka komunikācija ar uzņēmumu neesot raita un pagaidām nepieciešamos dokumentus “Clever” pārstāvji neesot uzrādījuši. Lai sazinātos ar firmu, lūgta palīdzība igauņu kolēģiem. Patērētāju sargi gan neizpratnē par apsaimniekotāja lēmumu liegt izmantot jau uzstādīto ierīču datus, jo runa bijusi tikai par tām “Clever” firmas iekārtām, kuras iegādāties un uzstādīt plānots nākotnē. Viņa aicina iedzīvotājus un RNP pārstāvjus tikties kopsapulcē, lai lemtu par turpmāko ierīču izmantošanu. Ja atrisināt domstarpības ar pārvaldnieku neizdodas, iedzīvotāji aicināti vērsties pie patērētāju sargiem vai risināt problēmu tiesas ceļā.
Ziņo par kļūdu rakstā
Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.
Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!