Saņem paziņojumu par svarīgākajām ziņām, līdzko tās ir publicētas tv3.lv! Pieteikties
“Tā ir vienaldzība un bezatbildība!” Cēsu pusē autobusa šoferis izlaiž 11 gadus vecu meiteni nekurienē
Sabiedriskā autobusa šoferis izlaiž bērnu Cēsu pusē viņam nezināmā vietā, tumsā un lietū pēc tam, kad mazais pasažieris sapratis, ka nokavējis izkāpšanu pieturā pie mājām. Bērna vecāki vaino šoferi bezatbildībā. “Vai vēl kādai nelaimei jānotiek, lai mēs kaut ko iemācītos?” sašutusi vaicā bērna māte.

11 gadus veca meitene ap pulksten 18.00 vakarā, kā ierasts, pēc treniņa devās mājup no Cēsu autoostas uz Liepas ciemu, iekāpjot AS “CATA” autobusā. Bērns iegādājies biļeti līdz Liepai, tomēr nokavējusi izkāpšanu ierastajā pieturā. Meitenes mamma Ieva stāsta, ka bērns uzrunājis autobusa šoferi, atvase informējusi transportlīdzekļa vadītāju, ka aizbraukusi par tālu.
“Viņa, protams, satraucās par to, ka aizbraukusi par tālu, un jautāja šoferim, lai viņu laiž ārā. Bērns bija sabijies citā vietā. Šoferis aizveda meiteni uz priekšu, trīs, četrus kilometrus tālāk, izlaida nākamajā autobusa pieturā. Ārā bija tumšs, lija lietus. Šoferis izlaida meitu un aizbrauca,” stāsta vienpadsmitgadnieces mamma Ieva.
Ieva ir neizpratnē par šādu šofera rīcību, jo pietura, kurā izlaida meitu, ir dažu kilometru attālumā no meitenei pazīstamā Liepas ciema, tai apkārt nav nekā – vieni vienīgi lauki un meži, vien dažas privātmājas lielā attālumā. Šī apkaime, turklāt tumsā, meitai ir nezināma.
Ieva uzskata, ka šoferim nevajadzēja klausīt uz vārda mazu bērnu un izlaist viņu no autobusa šādā vietā. Māte uzsver, ka autobusa vadītājs pirms meitenes izlaišanas no transportlīdzekļa neesot pat pavaicājis bērnam, vai viņai līdzi ir mobilais tālrunis, vai spēs sazināties ar vecākiem, kā nokļūs mājās.
“Vienkārši izlaida un nepajautāja, vai viņai kāds atbrauks pakaļ. Vai viņai ir telefons, kas notiks ar bērnu tālāk. Tāda vienaldzīga attieksme. Vienreiz jau notika nelaime ar mazo Ivanu Liepājas pusē. Tomēr šādi atgadījumi atkārtojas vēl un vēl. Tas, manuprāt, nav pieņemami. Kam vēl jānotiek, lai mēs beidzot to saprastu? Tā ir bezatbildība!”
Par laimi, Ievas 11 gadus vecajai meitai bija uzlādēts mobilais tālrunis, bērns piezvanījis mammai, kura pēc 15 minūtēm atvasi savākusi no nekurienes un nogādājusi mājās. “Viņa man zvanīja, teica, ka nesaprot, kur atrodas, bija sabijusies,” par meitas sajūtām, atrodoties nezināmā vietā, stāsta Ieva.
Vēlāk izdevies sazināties arī ar konkrētā autobusa šoferi
“Sarunā ar mani autobusa šoferis savu vainu neatzina. Teica, ka izlaidis meiteni, jo viņa pati prasījusi. Esot ļoti pārdzīvojusi. Teica arī, ka viņš esot kavējis maršrutu. Kad jautāju šoferim, kāpēc neapvaicājās meitenei, vai viņa var vispār piezvanīt, vai ir telefons, vai tiks mājās, viņš atbildēja, ka jau tā kavējis reisu.”
Taujāts, kā bija jārīkojas šoferim – jāizlaiž nezināmajā vietā, ceļa malā vai jārod cits, bērnam drošāks variants –, AS “CATA” Pārvadājumu daļas priekšnieks Nikolajs Slotins norāda, ka bērns jāizsēdina drošā vietā, tomēr norāda, ka konkrētā pieturvieta, kas atrodas ceļa malā un tumsā, bija paredzēta pasažieru izlaišanai.
“CATA” pārstāvis Slotins informē, ka šoferim pieprasīts sniegt paskaidrojumu, kurā viņš esot apliecinājis, ka patiesi nav interesējies, vai meitenei ir telefons un vai būs kāds, kurš sagaida un nogādā mājās.
“No šofera tika paņemts paskaidrojums. Meitene, tuvojoties pieturai, uzstāja, lai viņu izlaiž, ko šoferis arī izdarīja [nākamajā pieturā]. Tāpēc jau viņa nav piecus vai septiņus gadus vecs bērns. Protams, šoferim varēja būt citādāka attieksme. Viņš varēja arī painteresēties, bet to viņš neizdarīja.”
Tāpat “CATA” pārstāvis Slotins stāsta, ka šoferis paskaidrojumos paudis, ka bijis ar mieru meiteni izlaist zināmajā Liepas pieturā, dodoties atpakaļceļā tajā pašā maršrutā, tomēr šādu iespēju mazajai pasažierei nepiedāvāja.
Tāpat pārvadātājkompānijā piekrīt, ka būtu lieti noderējusi labāka komunikācija ar bērnu, kaut vai pārliecinoties, vai meitenei ir mobilais tālrunis, ar kuru turpat autobusā, nevis tumsā ceļa malā varētu sazvanīt vecākus un sarunāt, kā bērnam nonākt drošībā.
“Acīmredzot šoferim radās pārliecība, ka viss būs OK. Ar konkrēto šoferi tika pārrunāts. Viņš apsolījās nākamreiz, ja gadīsies tāds gadījums, rīkoties citādāk,” piebilsts “CATA” Pārvadājumu daļas vadītājs Nikolajs Slotins.
Bērna mamma Ieva apņēmusies arī pati pamācīt meitu, kā rīkoties šādās situācijās. Veikt audzinošas pārrunām ar bērniem mudina arī sabiedrisko pārvadātāju uzraugi no VSIA “Autotransporta direkcija”. Tāpat eksperti atgādina par šoferu atbildību.
“Ja pasažieris ir bērns, sabiedriskā transporta vadītājam jārod iespēja painteresēties, vai bērnam ir telefons, vai viņš var sazināties ar vecākiem. Labākajā gadījumā arī pašam šoferim izrunāt ar vecākiem, kurā maršrutā bērns atrodas, kāda būs nākamā pietura, informēt, ja autobuss brauks atpakaļ šajā maršrutā. Ir jākomunicē. Lai turpmāk izvairītos no šādiem starpgadījumiem, vecākiem saviem nepilngadīgajiem bērniem būtu jāstāsta pastāvīgi, kā rīkoties neordinārās situācijās. Jāstāsta, ko darīt, ja bērns ir iesēdies nepareizā maršruta autobusā, ko darīt, ja pabraucis garām savai pieturai. Jāstāsta, kad zvanīt, kam zvanīt. Bērniem tas ir jāstāsta. Jāuzraksta bērnam zināmā vietā arī savi [vecāku] telefona numuri, jo var būt situācijas, kad bērnam telefons ir izlādējies, bet satraukumā bērns ir aizmirsis vecāku numuru. Tad būs iespēja piezvanīt no kāda cita.”
Ieva apņēmusies pasargāt bērnu, sniedzot instrukciju, kā jārīkojas līdzīgās situācijās.
Foto
Ziņo par kļūdu rakstā
Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.
Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!