“Tagad jāapmaksā lielāks rēķins!” Četru bērnu māmiņa sašutusi par “atņemto” atlaidi

2022. gada 17. janvārī 14:22

Liepājniece Kristīne ir četru bērnu māmiņa. Līdz ar ikdienas tēriņiem un pirmās nepieciešamības preču sagādi Kristīnei ir jāatlicina nauda arī mitekļa īrei un citiem rēķiniem. Liepājniece ir pieteikusies tā dēvētajam aizsargātā lietotāja statusam, kas garantē ikmēneša atlaidi patērētajai elektrībai. Tomēr tieši pirms gadumijas atlaide pazudusi.

“Pēc trešā bērna pieteicu atlaidi. Visu laiku bija, nekādu problēmu. Tagad ar visu to jauno sistēmu septembrī jau atlaides nebija,” problēmu ieskicē Kristīne.

Tomēr pēc saziņas ar pakalpojuma sniedzēju “Elektrum” nākamajā mēnesī rēķinā atkal parādījās ailīte ar atlaidi. Šķita, ka misēklis novērsts, taču jau decembrī situācija atkārtojās.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Kristīne

Nezinu, kā tas notika. Tieši uz Jauno gadu atnāca vēstule, ka nav, nebūs nekādas atlaides. Sistēmā neesot kaut kas pieņemts, neesot kaut kas nodots. No elektrības kantora trešajā dienā atnāca ziņa, ka tā nav viņu kompetence, esot jāzvana viņiem [Būvniecības valsts kontroles birojam]. Es viņiem aizsūtīju vēstuli. Man ir jāmaksā rēķins, viss ir jāmaksā… Naudas arī, nu, kā jau tagad – viss ir dārgs.

Pērn rudenī “Bez Tabu” vērsās daudzbērnu ģimenes tēvs Ainars, kurš arī bija sašutis par pēkšņo atlaides pazušanu. Tā bez Ainara ziņas nu piemērota citam īpašumam, kurā elektrība būtībā netiek patērēta.

Tikmēr Kristīne valsts piešķirto atlaidi 20 eiro apmērā neuzskata par lielu, taču gana pietiekamu, lai šo summa atvēlētu citām ne mazāk svarīgām lietām. Līdz ar to šobrīd ir ietekmēta ģimenes finansiālā rocība.

AS “Latvenergo” pārstāve arī šoreiz uzsver, ka uzņēmums pēc valstī ieviestās jaunās Aizsargātā lietotāja datu informācijas sistēmas (ALDIS) vairs nenosaka, kuram no lietotājiem piemērot atlaidi.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Būvniecības valsts kontroles birojs

Ja ģimenē ir vairāki vienas kategorijas aizsargātie lietotāji, pakalpojumu saņem viens informācijas sistēmas nejauši izvēlēts aizsargātais lietotājs līdz brīdim, kamēr šajā noteikumu punktā minētie aizsargātie lietotāji vienojas un pakalpojuma sniedzējam vai birojam norāda vienu elektroenerģijas tirdzniecības līgumu pakalpojuma saņemšanai. Atbalsts decembrī ir piešķirts divām saistītām personām – šīs sievietes bērnu tēviem, kuriem abiem arī ir aizsargātā lietotāja statuss.

Sistēma pēc nejaušības principa izvēlējusies atlaidi piemērot nevis Kristīnei, kura dzīvo kopā ar saviem četriem bērniem, bet gan bērnu tēviem, kuriem arī esot līgumi par elektroenerģijas saņemšanu. Tas gan ļoti samulsina māmiņu.

Šī gan nav vienīgā sistēmas ALDIS kļūda. Decembrī teju 3000 aizsargāto lietotāju vai nu nesaņēma atlaidi, vai arī saņēma to dubultā.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm