“Tas nav iespējams!” Jelgavniekam piesūta 10 000 eiro lielu rēķinu par elektrību

Jelgavnieka Oļega ģimene pirms pieciem gadiem iegādājas nelielu privātmāju Ērgļu ielā. Nams bija sliktā stāvoklī, un ģimene uzsāka tā atjaunošanu. Tāpat arī uzņēmumam “Sadales tīkls” pieteica elektrības skaitītāja pārvietošanu no iekštelpām.

“Sadales tīkla” darbinieki noteiktā laikā ieradās un skaitītāju uzstādīja ārpus ģimenes privātīpašuma. Viņi gan nenomainīja 2001. gadā ražoto skaitītāju pret kādu modernāku ierīci, tā vietā liekot morāli novecojušai ierīcei kalpot vēl vairākus gadus.

Oļegs namā ievācās 2019. gada nogalē. Dažreiz sanācis nokavēt skaitītāja rādījumu nodošanu, taču nākamajā mēnesī maksājis dubultā. Par rādījumiem “Elektrum” ziņojis ar īsziņu starpniecību. Sagatavotajā pārskatā redzams, ka patēriņš svārstījies no 34 līdz 650 kilovatstundām mēnesī un par to arī attiecīgi maksājis.

Oktobra sākumā objektā ieradās “Sadales tīkla” darbinieki, lai nomainītu 2001. gadā ražoto skaitītāju. Oļegs stāsta, ka par to neesot bijis informēts un par notikušo uzzinājis no elektrības pārdevēja atsūtītā rēķina par teju 10 tūkstošiem eiro.

Oļegs
saņēmis 10 000 eiro lielu rēķinu

Nepiedalījos skaitītāja nomaiņā. Neesmu parakstījis nevienu aktu. Samainīja skaitītāju, pēc tam man atsūtīja rēķinu par 9936 eiro. It kā neesmu apmaksājis 27 000 kilovatstundas. Fiziski tādu patēriņu nav iespējams veikt.

Oļegs izrāda nelielo namu, kurā dzīvo kopā ar draudzeni. Lielākais elektrības patēriņš veidojas agrā rudenī, kad boileru izmanto silto grīdu apsildei. Pārējā laikā šo funkciju veic apkures katls.

Oļegs
saņēmis 10 000 eiro lielu rēķinu

Dzīvojot šeit trīs gadus, esmu patērējis 10 000 kWh, sanāk, ka esmu patērējis vēl it kā 27 000 kWh. Kā privātmājā dažu gadu laikā var iztērēt 37 000 kWh? Tas fiziski nav iespējams.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

“Sadales tīkla” pārstāve stāsta, ka klientiem dienu pirms skaitītāja maiņas tiek nosūtīta īsziņa.

Gunta Līne
“Sadales tīkls” pārstāve

Mēs neuzstājam uz klienta klātbūtni skaitītāja nomaiņas procesā, izņemot tos gadījumus, kad skaitītājs atrodas viņa telpās. Ja klients vēlas, viņam ir tiesības piedalīties skaitītāja nomaiņas procesā. Mēs neveicam proaktīvas skaitītāju apsekošanas. Mums ir apmēram miljons skaitītāju. Ja katru skaitītāju reizi gadā gribētu apsekot, mums vajadzētu vēl apmēram 500 darbiniekus.

Vēl pirms gada pie Oļega elektrības skaitītāja darbojies “Sadales tīkla” darbinieks, taču toreiz nav piefiksējis elektrības rādījumu. “Kāpēc pirms gada nepiefiksēja skaitītāja rādījumu, ja jau šeit bija?” retoriski vaicā Oļegs. “Sadales tīkla” pārstāve norāda, ka toreiz darbiniekam bijis cits darba uzdevums, tādēļ skaitītāja rādījums netika piefiksēts.

Gunta Līne
“Sadales tīkla” pārstāve

Tas darbiniekam bija cits uzdevums, bija mūsu iekārtu tehnisko apzīmējumu maiņa. Tas bija pilnīgs cits uzdevums.

Šobrīd normatīvie akti neliek skaitītājus apsekot. “Sadales tīklā” uzskata, ka 2001. gadā ražotais skaitītājs bijis darba kārtībā. “Elektrum” pārstāve norāda, ka uzņēmums neapseko skaitītājus un uzticas klientu sniegtai informācijai.

Ivita Bidere
“Elektrum” pārstāve

Mēs kā tirgotājs nezinām klienta skaitītāja faktisko skaitītāja rādījumu. Mēs no klienta reizi mēnesī saņemam informāciju par to. Informāciju par galapatēriņu mēs saņemam no “Sadales tīkla”.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Oļegam ir tiesības pieprasīt skaitītāja laboratorisko ekspertīzi, taču, ja atklāsies, ka tas ir darba kārtībā, izdevumi būs jāapmaksā klientam.

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš labi orientējas ceļu satiksmes lietās, apdrošināšanas strīdu un dažādu konfliktu risināšanā.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm