“Te vajag akrobātiskas spējas!” Jūrmalnieks pikts par akās izvietotajiem skaitītājiem

Raidījumu “Bez Tabu” uzrunā jūrmalnieks Bruno, kurš ir sašutis par SIA “Jūrmalas ūdens” jaunajiem tarifiem un pakalpojumiem.

Bruno no Jūrmalas

“Jūrmalas ūdens” ir pieņēmis jaunus tarifus, kuri stājas spēkā no 1. septembra. Noteikts, ka par katru ūdens skaitītāja nolasīšanas reizi, laikam arī attālināto, ir turpmāk jāmaksā 27 eiro. Alternatīva ir nodot pašam mājaslapā. It kā jau viegli, bet ir viena nianse. Privātmājas skaitītājus “Jūrmalas ūdens” ir obligāti licis uzstādīt speciālās akās vismaz metru dziļumā zem zemes, tāpēc turpmāk pensionāram katru mēnesi jāmēģina ielīst iekšā ūdens skaitītāja akā un saskatīt ūdens skaitītāja radījums.

Jūrmalnieks uzskata, ka tieši gados vecākiem iedzīvotājiem, kā arī cilvēkiem ar kustību traucējumiem šī ir neiespējamā misija, kas var pat kļūt par pēdējo mūžā. “Ziemā vēl pirms tam ir jānotīra sniegs un ledus no akas vāka. Lieki teikt, ka cilvēkam gados ne vienmēr ir šādas akrobātiskas spējas un izcili laba redze tālumā. 21. gadsimtā rādījumu, arī attālināta, nolasīšana nevar maksāt 27 eiro par reizi. Vai nu arī “Jūrmalas ūdens” izmanto kaut kādas ļoti dārgas NASA tehnoloģijas,” turpina Bruno.

“Bez Tabu” dodas uz vienu no privātmāju rajoniem Jūrmalā, uzrunājot iedzīvotājus par metodēm, kā tiek nolasīti ūdens ikmēneša patēriņa rādījumi.

“Mums, ziniet, kāda tā aka? Tāda, ka pusotra metra vai divus ir jālien iekšā,” atklāj kāda pensionāre.

Sastaptā kundze akā pati nelien, pat ja to gribētu, jau smagā akas vāka pacelšana prasa pamatīgu piepūli. “[Ja mājā dzīvo viens pensionārs?] Tad tas to nevar. Un mums kaimiņiem ir vēlāk taisīts. Un viņiem labi, viņi attaisa vāku un var redzēt. Un arī tad viņi bļauj, ka ir grūti.”

Lai privātmājā dzīvojošie cilvēki varētu nolasīt ūdensskaitītāja rādījumus, ir jāatver lūka, jāielien vairāk nekā metru dziļā akā un, izlavierējot ar akrobātiskām kustībām, jāatver vaļā skaitītāja vāciņš, jānolasa cipari, kurus “Bez Tabu” aplūkotajā situācijā ir visai grūti saredzēt, jo skaitītājs ir uzlikts ačgārni. Pēc skaitļa piefiksēšanas dati jāieraksta attiecīgajās ailītēs internetā. Un tā katru mēnesi vajadzētu arī rīkoties.

Uzrunātie jūrmalnieki kameras priekšā ar savu pieredzi dalīties nevēlas, taču atklājas, ka ūdens patēriņa rādījumu nolasīšanas metodes ir dažādas. Ja vieni patiešām katru mēnesi lien iekšā akā un nolasa datus, tad citi, ja ne gluži paķer skaitļus no debesīm, tad aprēķina vidējos rādījumus.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

“Jūrmalas ūdens” juriste Inese Pelse-Ilsjāne gan apelē pie Ministru kabineta noteikumiem, kas nosaka, ka skaitītāju rādījumi patiešām jānolasa un jāiesniedz katru mēnesi. Tomēr praksē viss notiekot citādi, un iedzīvotājie nereti iesniedz aptuvenos rādījumus, vēlāk gaidot “Jūrmalas ūdens” veiktos pārrēķinus.

Lai atvieglotu rādījumu nolasīšanu, ēkā var izvietot kontroles skaitītāju. Tomēr šiem skaitītājiem esot provizoriska rakstura informācija, un primārais ir skaitītājs, kas atrodas akā pie ūdensvada pieslēguma. Tieši šā skaitītāja rādījumi arī tiekot izmantoti pārrēķina veikšanai.

“Jūrmalas ūdens” noraida Bruno pretenzijas, norādot, ka iedzīvotāja pieminētie 27 eiro par rādījumu nolasīšanu ir maksas pakalpojumus, kas iedzīvotājiem nav obligāts. Uzņēmums par atsevišķu samaksu ir gatavs īpašuma saimnieka vietā veikt rādījumu nolasīšanu pēc pieprasījuma.

Ūdens rādījumu nolasīšana sacēlusi viedokļu apmaiņu arī sociālajā tīklā “Facebook”. Dzīvokļu īpašniekus satraucis kādreizējā “Jūrmalas namsaimnieka” – tagad – SIA “Civinity Mājas Jūrmala” paziņojums par ūdens komercuzskaites mēraparāta nolasīšanas jauno tarifu.

ieraksts sociālajā tīklā “Facebook”

Tātad, atnākot “Civinity” darbiniekam vienu reizi mēnesī, atslēgt telpu pagrabā, nolasīt skaitītāja rādījumus, tos nodot SIA “Jūrmalas ūdens”…, un tas par nieka 24,20 eiro mēnesī no nama iedzīvotāju maksātās naudas par komunikāciju uzturēšanu? Kāpēc tad ne 124 eiro?

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Sazinoties ar SIA “Civinity Mājas Jūrmala” informācijas tālruni, operatore norāda, ka “papildus nekas klāt pie rēķina nebūs”, norādītā summa tikšot noņemta no mājas kopējā uzkrājuma.

Latvijas Nekustamā īpašuma pārvaldnieku asociācijas vadītājs Vitolds Peipiņš gan norāda, ka apsaimniekotājs, iespējams, rīkojas pretstatā pārvaldīšanas līgumam, kur skaitītāju nolasīšana jau iekļauta kā apsaimniekotāja pamatpienākums, par kuru arī jau tiek saņemta samaksa. Peipiņa ieskatā uzņēmums par vienu un to pašu darbu saņem dubultā. LNĪPA aicina iedzīvotājus vērsties pie apsaimniekotāja, norādot uz iespējamajām pretlikumībām.

Neatkarīgi no skaitītāju rādījumu nolasīšanas metodēm “Jūrmalas ūdens” vismaz reizi gadā veicot kontroles mērījumus par uzņēmuma līdzekļiem.

Žurnālists
Medijos pavadīti vairāk nekā 14 gadi. Uzskata, ka katrs stāsts un problēma ir iespēja sabiedrībai atgādināt par dažādām dzīves situācijām, kas var skart jebkuru no mums. Strādājot, rod iespēju ne tikai risināt problēmas, bet arī pamācīt citus labākai ikdienai.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm