tv3.lv

“Varu zvanīt no rīta līdz vakaram, taču nekā!” Sazvanīt Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas ārstus ir kā neiespējamā misija

Pirms neilga laika rīdzinieka Ginta sievastēvs saulauza roku. Operāciju veica Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcā. Nepagāja ilgs laiks, kad atkal 80 gadīgajam vīram sanāca ķibele ar roku. Gints vērsās pie raidījuma “Bez Tabu”, jo nesaprot, kāpēc ilgstoši nevar sazvanīt slimnīcu, lai noskaidrotu sievastēva veselības stāvokli.

Gints vēlas uzzināt, kā sievastēvs jūtas, tādēļ vairākkārt zvana uz slimnīcu. Medmāsa atteica sniegt informāciju, sakot, lai zvana ārstam. Taču pašu ārstu jau divas nedēļas Gints nevar sazvanīt.

Rīdzinieks norāda, ka viņš pat nezina, ko radiniekam operēja, jo neviens neceļ klausuli. Arī slimnīcā pie sievastēva nelaiž, jo ārstniecības iestādē ir karantīna.

Vīrietis sievastēvam nezvana, jo vecais vīrs pats īsti nezina, ko ārsti ar viņu darījuši, tādēļ neatlaidīgi Gints zvana uz slimnīcu. Arī mūsu klātbūtnē ārstu neizdodas sazvanīt, tā pati 5. nodaļas medmāsa norāda, ka situāciju saprot, taču palīdzēt nevar.

Gints nav vienīgais, kuram neizdodas sazvanīt ārstu. Arī Limbažniece Larisa to vien dara, kā zvana savam dakterim, lai pieteiktu vizīti, taču neveiksmīgi.

Larisa
nevar sazvanīt slimnīcu

Kāpēc es nevaru sazvanīt ārstu, es nezinu. Man tikai jāklausās melodija, jāgaida, kad savienos. Sēžu un gaidu vienpadsmit, divpadsmit, piecpadsmit minūtes. Trīs reizes es piezvanīju, beigās zvanīju uz administrāciju un tur tas pats. Jāklausās mūzika un neviens nepaceļ. Es tā sāku domāt, vai tā administrācija arī tik ļoti aizņemta?

Gaidot vairākas minūtes, mums izdodas sazvanīt administrāciju, kur norāda, lai vēršamies pie slimnīcas galvenā ārsta. Pēc neskaitāmiem mēģinājumiem, mums beidzot paceļ klausuli. Ārsts atzīst, ka tik tiešām dakteri šobrīd ir noslogoti un nevar atbildēt uz telefona zvaniem. Komentējot Ginta situāciju, Uģis Zariņš norāda, ka likums neļauj medmāsām sniegt informāciju par pacientu.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Uģis Zariņš
Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts

Nav nekāds noslēpums, ka valstī ir Fizisko personu datu apstrādes likums, tāpat kā citas medicīnas iestādes, mēs esam stingri pakļauti šī likuma normām. Pa telefonu sniegt informāciju par pacienta stāvokli nemaz nedrīkstam.

Jāsaprot, ka ārsta pamatdarbs ir ķirurģija un faktiski 90% no darba dienas laika mediķi atrodas operācijas zālē, kur nekāda telefoniska saziņa, diemžēl, ar ārpasauli nav iespējama. Līdz ar to situācija ir tāda divdomīga.

Par situāciju informējam arī Veselības inspekciju.

Veselības inspekcija

Informācija par pacienta veselības stāvokli ir sensitīva informācija, un atbilstoši Pacientu tiesību likumam, tā tiek sniegta pacienta radiniekiem vai likumiskajiem pārstāvjiem ārstniecības iestādē uz vietas!

Galvenais ārsts piekrīt, ka var doties uz slimnīcu klātienē prasīt radinieka veselības stāvokli, taču nav garantijas, ka izdosies kādu no personāla sastapt.

Savukārt Larisas situācijā, ārsts iesaka zvanīt uz administrāciju pēcpusdienā, ne agri no rīta. Turklāt Uģis Zariņš aicina pacientus izmantot e-pierakstu.

Bez Tabu žurnāliste, kura gatava doties uz tālākajiem Latvijas nostūriem un risināt dažādas sadzīviska rakstura problēmas. Nereti arī vēsta par notikumiem uz sarkanā paklāja.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm