Zīdaiņa cīņa ar kovidu: vecāki vaino slimnīcas personālu bezdarbībā; aizdomas par pacientu šķirošanu

Gundars ir lepns tēvs. Miteklī Rīgā par garlaicību sūdzēties nudien nevar – laiks un enerģija jāveltī meitiņai, kura visai drīz jau svinēs divu gadu jubileju, un nepilnus divus mēnešus vecajam brālītim, kurš nesen piedzīvojis teju vai savu otro dzimšanas dienu.

Kad Markuss bija vien mēnesi un dažas dienas vecs, zīdainis inficējās ar Covid-19. “Viņam bija pamatīgas iesnas, klepus. Ļoti nopietni bija,” atminas tēvs.

Latvijā vēl nebijis gadījums. Līdz šim slimnīcā neesot uzņemts tik jauns kovida infekcijas skarts pacients. Turklāt situāciju būtiski sarežģī mazuļa sirdskaite kopš dzimšanas. Vecākus pārsteidz, ka kritiskā brīdī Bērnu klīniskās universitātes slimnīcā nācies gaidīt vairākas stundas – vispirms analīžu rezultātus, bet pēc tam – uzņemšanas procedūru slimnīcā.

Gundars

Ļoti lēni viss darās. Sāksim ar to, ka sieva nosēdēja uzņemšanas nodaļā gandrīz sešas stundas. Viņš ir zīdainis. Viņš bija smagā stāvoklī. Es uzskatu, ka vajadzēja viņu uzreiz paņemt un pārbaudīt.

Nākamajā dienā pēc reģistrēšanas slimnīcā zēns tika ievietots intensīvajā nodaļā. Zīdainim tika pieslēgts lērums sistēmu, veiktas ne mazums injekciju, vienubrīd pat nācies pievienot elpošanas aparātu. Ārsti konstatēja plaušu labās puses bojājumus. Pēc vairāku dienu cīniņa Markuss tika pārvietots uz rehabilitācijas nodaļu.

Puisēns tika izrakstīts no slimnīcas dienu pirms intervijas ar “Bez Tabu” un savu pirmo vārdadienu sagaida mājās. Taču vēl pirms tam Gundars vēršas raidījumā, kritizējot slimnīcas personāla, it sevišķi – medicīnas māsu, attieksmi. Māmiņa Rita stāsta, ka māsas palātā parādījušās reti, līdzīgi rīkojušies arī ārsti. Valdījusi neziņa un stress. Lielākoties Rita arī atradusies palātā – četrās sienās un bez iespējas izlocīt kājas.

Māte uzskata, ka personāls rīkojies neatbilstoši kvalifikācijai un arī vecāku gaidām tik grūtajā un sarežģītajā brīdī. Gundars tikmēr norāda uz, viņaprāt, pacientu šķirošanu.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Bērnu klīniskās universitātes slimnīca (BKUS), tiekoties ar “Bez Tabu”, atvainojas vecākiem par piedzīvoto. Slimnīcas runassieva Dace Zaldāte-Rozentāle gan uzsver, ka jebkuru pārpratumu, konfliktsituāciju vai citas domstarpības ideālā gadījumā esot jārisina uzreiz un uz vietas slimnīcā. Sūdzības un atsauksmes arī pēc izrakstīšanās no slimnīcas iespējams iesniegt digitālā veidā turpat slimnīcas mājaslapā.

Jāpiebilst, ka jebkuras slimnīcas pacients var vērsties arī ārstniecības iestāžu uzraugošajā institūcijā – Veselības inspekcijā.

Žurnālists
Medijos pavadīti vairāk nekā 14 gadi. Uzskata, ka katrs stāsts un problēma ir iespēja sabiedrībai atgādināt par dažādām dzīves situācijām, kas var skart jebkuru no mums. Strādājot, rod iespēju ne tikai risināt problēmas, bet arī pamācīt citus labākai ikdienai.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm