Saņem paziņojumu par svarīgākajām ziņām, līdzko tās ir publicētas tv3.lv! Pieteikties
Autovadītājs šokā par kārtību CSDD tehniskās apskates stacijā – gaidot jāsalst lietū un sniegā
Smiltenietis Mārtiņš kādā ziemas pēcpusdienā devies uz Ceļu satiksmes drošības direkciju Rīgā, lai veiktu tehnisko apskati savam spēkratam. Viņa acis iepletušās izbrīnā, ieraugot, cik gara gaidītāju rinda ir viņa priekšā. Bet vēl jo vairāk, ka bargajā salā un putenī nākas gaidīt aukstumā, zem klajas debess.
Mārtiņš devies uz ikgadējo tehnisko apskati savam automobilim, taču viņš pārsteigts nesagatavots – rindā priekšā gaidījuši vairāk nekā 160 cilvēki. Lai gan ieradies tehniskās apskates stacijā ap pl. 15.00, rinda “kustējusies” gausi un nācies gaidīt līdz pašam vakaram, kad beidzot sagaidījis savu kārtu. Diemžēl, tad viņu sagaidījis jau nākamais nepatīkamais pārsteigums.
“Izstāvēju stacijā rindu pie šī te boksa un tad, kad es iekļuvu iekšā, pats dramatiskākais bija tas, ka laiks bija tiešām auksts, vakars un visiem tiem, kas dodas iekšā, palūdz vienkārši iziet no stacijas ārā, aizveras durvis. Auksts, mitrs, stāvi ārā un gaidi, kad apskatīsies tavu mašīnu.”
Pieredzējušais šoferis atzīst, ka labprāt gribētu piedalīties tehniskās apskates procesā un sekot līdzi tam, kā inspektori veic pārbaudi, taču, ja tiešām jāsalst aiz durvīm, vismaz nojumi vai uzgaidāmo telpu klientiem vajadzētu atvēlēt. Mārtiņš ir neizpratnē par tādu kārtību, jo, viņaprāt, kovidpandēmijas ierobežojumi ir beigušies, tāpēc pamata šādai nehumānai rīcībai neesot.
Par Mārtiņa stāstīto pārliecinās arī “Bez Tabu” komanda, braucot uz Ceļu satiksmes un drošības direkcijas tehniskās apskates punktu Rīgā un redzot, ka zem sniegotas debess rindā gaida aptuveni 20 cilvēki. Lielākoties uzrunātie ir vienisprātis, ka labprāt gaidītu tehniskās apskates beigas iekštelpās. Ja tomēr vērot procesu tehniskās apskates stacijā inspektori neļauj, tā vietā daži autovadītāji priecātos par iespēju uzkavēties zem nojumes vai klientiem paredzētā kafejnīcā.
“Šajā laikā es nesūdzētos siltajās telpās atrasties, bet, nu, ja tas ir drošības apsvērumu dēļ, tad labāk ārā pastāvēt, bet es labprāt paskatītos, pašam arī interesē visa auto uzbūve un paskatīties, kā tur viss notiekās.”
Sastaptie rindā iestājušies dažādi – kāds pieteicies attālināti CSDD mājaslapā, kāds paņēmis numuriņu klientu apkalpošanas centrā. Kā nokļūt pie inspektoriem ātrāk – katram sava pieredze.
Ceļu satiksmes drošības direkcijā aicina autovadītājus iestāties rindā uz rēķinu apmaksu un tehnisko apskati elektroniski, tādā veidā samazinot gaidīšanas laiku pat par divām trešdaļām. Direkcijas pārstāvis atzīst – pēdējo mēnešu laikā tik tiešām novērots pamatīgs klientu pieplūdums. CSDD pārstāvis Mārtiņš Mālmeisters stāsta, ka direkcijā apkopotā informācija liecina, ka iemesls meklējams apzinīgu autovadītāju vēlmē plānot savus izdevumus. Proti, saprotot, ka tehniskā apskate jāveic ziemas mēnešos, kad dažādu izmaksu un izdevumu ir visvairāk, autovadītāji nolemj to darīt jau rudenī, radot garāku rindu citiem šoferiem. Lai pasargātu klientus un tehniskās apskates stacijas darbiniekus no infekcijas slimību izplatīšanās un parūpētos par šoferu drošību automašīnu pārbaudes laikā, klienti tiešām aicināti uzgaidīt aiz durvīm. Ērtības labad izvietota arī nojume stacijas galā, kur patverties no izmirkšanas. Ja tomēr laikapstākļi nelutina un ir patiešām slikti, klienti drīkst lūgt atļauju inspektoriem uzkavēties tehniskās apskates stacijā, autovadītājiem paredzētā vietā. Direkcijas pārstāvis aicina šoferus doties uz tehnisko apskati rīta stundās un brīvdienās, kad rindas ir visīsākās.
Ziņo par kļūdu rakstā
Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.
Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!