tv3.lv

Baisas sadursmes, auto uz jumta, sētās, stabos: ko iesākt ar bīstamo Kaivas un Dzelzavas ielas krustojumu?

3. augustā 19:29

“Bez Tabu” rubrikā “Toreiz un tagad” žurnālisti kārtējoreiz cilā tematu par ļoti bīstamo Kaivas un Dzelzavas ielas krustojumu Rīgā, kur nereti notiek arī smagas avārijas.

Raidījums par konkrēto krustojumu stāstījis vairākkārt. Pirms pāris gadiem Kaivas ielai Mežciema apkaimē bija galvenā ceļa statuss, bet līdz ar Dzelzavas ielas posma izbūvi Kaivas iela prioritāro statusu zaudēja. Daudzi transportlīdzekļu vadītāji, ieraduma vadīti, turpina braukt pa Kaivas ielu kā pa galveno ceļu, nereti neievērojot ceļa zīmi “STOP” no vienas puses un “Dodiet ceļu” zīmi no otras puses. Sākot no 2021. gada līdz 2022. gada augusta sākumam krustojumā reģistrēti 14 satiksmes negadījumi, kuros bijuši arī gana daudz cietušo, arī smagi cietušo, informēja Valsts policijā (VP).

Augot avāriju statistikai, laika gaitā krustojuma tuvumā drošībai un šoferu modrībai ieviesti vairāki risinājumi: Kaivas ielā krietni pirms krustojuma uzstādīta ātruma ierobežojuma zīme, ar papildu atstarojošiem elementiem vairāk izceltas ceļazīmes, asfaltā iekrāsoti horizontālie apzīmējumi, kam šķietami vajadzētu likt saausīties.

Jānis Parādnieks
VP Rīgas reģiona pārvaldes Ceļu policijas bataljona komandieris

Ieradumam liels spēks. Daudzi, kuri tur brauc reti, dara to pēc ierastās shēmas: brauc pa Kaivas ielu un neievēro, ka tur ir ceļazīmes. Manuprāt, ceļu satiksmes organizācija krustojumā izveidota pietiekami droša un pārskatāma, lai viss būtu saprotams. Varbūt Rīgas domes Satiksmes departamentam jāpiedomā par tā saucamo “gulošo policistu” uzstādīšanu.

Kā novēroja “Bez Tabu”, krietni intensīvāka satiksmes plūsma ir Kaivas ielā, tāpēc, pēc vairāku uzklausīto iedzīvotāju domām, tai būtu nepieciešams atjaunot galvenā ceļa statusu. Pa jaunizbūvēto Dzelzavas ielas posmu līdz “Lidl” noliktavām pārsvarā kursē kravas transportlīdzekļi. Iedzīvotāji pieļauj, ka pašvaldība izdabājusi “Lidl”, nodrošinot galveno ceļu, līdz ar to raitāku satiksmi līdz noliktavām.

Rīgas domes Satiksmes departamentā (RDSD) pauda, ka biežo avāriju cēlonis ir šoferu neuzmanība, nevis satiksmes organizācija. Kaivas ielai atjaunot galvenā ceļa statusu būtu neloģiski, jo Dzelzavas iela ir ar augstāku prioritāti, norādīja RDSD direktora p.i. Jānis Vaivods. Viņš noliedza, ka pašvaldība izdabājusi veikalniekiem. RDSD jau ilgstoši plāno, bet realitātē neveic jaunizbūvētā Dzelzavas ielas posma savienošanu ar pārējo Dzelzavas ielu aiz “Lidl” noliktavām. Lai to izdarītu, pašvaldībai jāatpērk privātās zemes. Tie ir nākotnes plāni, norādīja Vaivods.

Kad jaunais posms ar pārējo Dzelzavas ielu tiks savienots un apkaimē konkrētajā apkaimē pa Dzelzavas ielu būs lielāka transportlīdzekļu plūsma, tad galvenā ceļa statuss krustojumā ar Kaivas ielu būs saprotams, bet ne esošajos apstākļos, uzskata vairāki uzklausītie iedzīvotāji.

RDSD gan nepiekāpjas, vien pieļauj, ka visai tuvā nākotnē krustojumā varētu izbūvēt luksoforu.

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm