“Ceļa izcūkošanu sauc par remontu?!” Lāpot bedres, Ogres ielas pārtop par grants ceļiem; šķembas bīstamas satiksmei

5. jūnijā 19:10

Pēc bedru “lāpīšanas” ar bitumenu (piķi) un šķembām vairākas ielas Ogrē pārtapušas par teju grants ceļiem – tās klāj (daudzviet pat biezā kārtā) liekās šķembas. Motociklisti pauž dusmas un brīdina par satiksmes drošības pasliktināšanos, jo divriteņu braucamie uz šīm šķembām ir grūtāk valdāmi. Tāpat braukšana pa šādu segumu saceļ pamatīgu putekļu mākoni, kas tracina ielu malās dzīvojošos.

“Kas Ogrē notiek ar ceļiem? Pēc bedrīšu lāpīšanas asfalts ir pārvērties par grants ceļu. Praktiski visā pilsētā. Motociklistiem īpaši bīstami! Nevienā citā pilsētā nekas tāds nav redzēts!” nepatīkami pārsteigts ir ogrēnietis Raimonds.

Daudzu kā Šveices siers cauro Ogres ielu bedres “salāpītas”, ielejot tajās bitumenu un uzkaisot pāri šķembas. Daudzajās bedrēs piķis jau sacietējis, šķembas sablietējušās, bet liekās šķembas atbildīgie ilgstoši nesteidz aizvākt. Ar tām nosēti, citviet pat biezā kārtā, vairāku ielu posmi. Sašutumu pauda arī kāds nejauši sastapts motociklists: “Protams, viss slidens. Arī braucot ar velosipēdu, bīstami. Pat motociklu nevajag. Var ar kājām slidināties.”

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Tas ir bīstami veselībai un dzīvībai, dusmīgs pauda motociklists, Latvijas Motoklubu asociācijas pārstāvis Arnis Blodons.

Arnis Blodons
Latvijas Motoklubu asociācijas pārstāvis

Lielākā daļa negadījumu [ar motociklu], traumējoties, bojājot mantu, notiek šādu remotdarbu dēļ. Mēs taču maksājam nodokli, lai uzturētu infrastruktūru kārtībā! Saprotu, ka naudas nav, viss ir izpļeperēts, bet, es atvainojos, šādu ceļa izcūkāšanu nosaukt par remontu un teikt, ka neko citu nevar izdarīt – tā ir kāpšanās atpakaļ uz 18. gadsimtu. Pat tad ceļus remontēja labāk! Tas ir noziegums, ko šādā veidā dara, veic uz ceļa! To nedrīkst saukt par remontu!

Blodons norādīja – uz šāda ceļa seguma ļoti viegli var saslīdēt jebkurš divriteņu braucamais, arī braucot lēni.

Ielu malās dzīvojošie ogrēnieši raidījumam sūkstījās, ka, braucot pa daudzviet nevietā izkaisītajām šķembām, gaisā paceļas pamatīgs putekļu mākonis. To novēroja arī “Bez Tabu” komanda. “Neizturami. Logi, dārzi, mašīnas, pilnīgi viss noputējis! Elpot nav ko!” dusmīgs sacīja ogrēnietis Valdis.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Šāda bedrīšu “lāpīšana” ir lētākā iespējamā, informēja neatkarīgs eksperts, Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Ceļu un tiltu katedras vadošais pētnieks Viktors Haritonovs. Viņš uz Ogres ielām saskatīja neizdarību, jo liekās šķembas jau sen bija jāsavāc.

Viktors Haritonovs
RTU Ceļu un tiltu katedras vadošais pētnieks

Diennakti pēc nobēršanas liekās šķembas jāsavāc. Jautājums: kāpēc tas nav izdarīts? Cīnoties par satiksmes drošību, aizlāpot bedrītes, tieši otrādi – satiksmes drošību pasliktina entās reizes, padarot segumu slidenu. Turklāt nepabrīdina šoferus ar ceļa zīmēm. Dara vēl lielākas briesmas, nekā bedrītes var sagādāt.

Ogres novada pašvaldības pārstāvji nevēlējās stāties “Bez Tabu” kameras priekšā. Rakstveida atbildē pašvaldība nenoliedza neizdarību, bet to novēla uz ceļu uzturētāja pleciem.

Ogres novada pašvaldība

Šāda tehnoloģija tiek lietota ielu un ceļu posmiem, kuriem asfaltbetona seguma dilumkārta ir sliktā tehniskā stāvoklī. Šādiem ielu un ceļu posmiem ilgtermiņā būtu nepieciešams vienlaidus atjaunot asfaltbetona seguma dilumkārtu, bet tam ir nepieciešama ilgtermiņa plānošana un būtiski finanšu līdzekļi. Liekās šķembiņas noteikti iespējami drīz ir jānovāc, jo tās var radīt bīstamību satiksmei un rada liekus putekļus. Iespējami drīz tiks organizēta lieko šķembiņu savākšanas darbi.

Ielu ikdienas uzturēšanas darbus Ogrē veic SIA “VIA MEŽS”.

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm