"Es braucu pa ārējo joslu!" Šoferīši nemākulīgi uzvedas apļos

2021. gada 30. septembrī 18:25

Darba dienas vidū “Bez Tabu” ar bezpilota lidaparātu apseko vienu no noslogotākajiem rotācijas apļiem Rīgā – tā saucamo “Sievasmātes” apli.

Daudzi autovadītāji, iebraucot aplī, ieņem ārējo joslu. Viņi neizmanto iespēju pārkārtoties uz vidējo vai iekšējo joslu, bet gan turpina visapkārt aplim braukt pa ārējo joslu. Tas noved pie tā, ka citiem autovadītājiem jāturpina gaidīt iespēja iebraukt rotācijas aplī.

Videomateriālos redzamais liecina, ka ne viens vien autovadītājs, braucot pa ārējo joslu, pabrauc garām pat trīs izbrauktuvēm. Šādā veidā mākslīgi tiek radīti sastrēgumi un kavēta raita satiksme.

Uzrunātie autovadītāji atzīst, ka bieži vien visapkārt aplim brauc pa ārējo joslu.

Krists
autovadītājs astoto mēnesi

Es pats esmu no tiem braucējiem, kas brauc pa ārējo joslu. Nezinu, vēl neesmu pieradis pie braukšanas citās joslās. Jā, sastrēgumu laikā veidojas diezgan garas rindas.

Autoskolas pasniedzējs stāsta, ka liela šoferīšu daļa autovadītāja apliecību ieguva laikā, kad vēl nebija tik daudz satiksmes dalībnieku. Tas noved pie apļos redzamā.

Zigmārs Jansons
“Presto” autoskolas pasniedzējs

Tuvojoties lokam, katrs jau zinām, kur mēs brauksim, tādēļ sava braukšana jāorganizē tā, lai pirms iebraukšanas lokā, mēs zinām, kurā nobrauktuvē brauksim nost. Ja tā būs pirmā, tad gaidīsim ar visiem kopā, ja tā būs otrā vai trešā, jārīkojas atbilstoši situācijai. Jābrauc ir pa to joslu, kas ir brīva.

Ar bezpilota lidaparāta aci var novērot arī labās prakses paraugus. Kāds, piemēram, kravas busiņa vadītājs aplī iebrauc pirmajā joslā, nekavējoties pārkārtojas uz otro, pabrauc garām divām izbrauktuvēm un tikai tad iebrauc pirmajā joslā.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm