Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Jauna seguma šķembas saskādē trīs ģimenes auto! Piķa un šķembu segums nav klājams rudenī, norāda RTU eksperts

Tukuma puses iedzīvotājs neizpratnē par ceļa seguma atjaunošanas darbiem, kuru laikā ar izkaisītajām šķembām apskādēti divas viņa automašīnas. Stāsta arī par kaitējumu citiem spēkratiem. Autovadītājs norāda un Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) eksperts viņam piekrīt, ka izraudzītās metodes – bitumena (piķa) emulsijas un šķembu sajaukuma – lietošana rudenī nav labā prakse, jo krietni paildzina sacietēšanu (līdz ar to arī paildzina šķembu salipšanu piķī). Autovadītājs pieprasa atbildīgajiem kompensēt automašīnām nodarīto skādi.

2020. gada 4. novembrī 22:55

Mārtiņš oktobra beigās vērsās raidījuma “Bez Tabu” redakcijā, ziņojot par divu savu un vienu viņas radinieces apskādētu automašīnu. Visas apskādētas uz ceļa Jelgava (Tušķi)–Tukums (P98), posmā no krustojuma ar Liepājas šoseju (A9) līdz Slampei, kur tika veikta seguma atjaunošana, ieklājot bitumenu un izberot šķembas, kurām jāsalīp ar piķa emulsiju.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Mārtiņš
stāsta par trim apskādētām automašīnām

Braucu [ar “Subaru”], kur izbērtas mazās šķembas. Pretī brauca smagā mašīna, kas uzmeta šķembu stiklā, kas ieplīsa. Pēc tam braucu ar “BMW”, kam atkal trāpīja akmens. Gandrīz tajā pašā vietā. Divām mašīnām tā notika. Arī māsas “Audi”. 

Foto: EKRĀNUZŅĒNUMS

Autovadītājs neizpratnē par seguma atjaunošanu, viņaprāt, neatbilstošā laikā

Kā liecina publiski pieejamā informācija, seguma atjaunošanai konkrētajā posmā, izmantojot minēto metodi, bija jāsākas pašā vasaras vidū un jāpabeidz septembrī, tomēr remontdarbi kavējās. Mārtiņš uzskata, ka šāda veida ceļa remontdarbi nav jāveic aukstajos mēnešos. Mārtiņš esot konsultējies ar kādu ekspertu.

Mārtiņš
stāsta par trim apskādētām automašīnām

Nav pareizie laikapstākļi. Kā saka, nesacietē, kā vajag. Cilvēks, kurš strādāja uz ceļiem, bet tagad devies pensijā, stāstīja, ka nav pareizie laikapstākļi. Gluži vienkārši lēnāk salīp šķembas, mētā tās pa gaisu.

Tāpat Mārtiņš ir neizpratnē, kāpēc strādnieki nav notīrījuši ceļu no liekajām, nesalipušajām šķembām.

Mārtiņš
stāsta par trim apskādētām automašīnām

Vajadzēja notīrīt. Tur var redzēt, ka mētājas mazāki un lielāki akmentiņi.

Būvdarbus veica SIA “Strabag” par līgumcenu 675 tūkstoši eiro (ar PVN), ko apmaksās no valsts budžeta. Mārtiņš stāsta, ka rakstveidā centies sazināties par skādes kompensēšanu ar SIA “Strabag”, tomēr uzņēmuma pārstāvji neesot atbildējuši. Rakstveidā uzņēmuma pārstāvjus uzrunāja arī “Bez Tabu”, tomēr arī raidījums jau nepilnu nedēļu skaidrojumu no firmas pārstāvjiem nav saņēmis.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

LVC: Darbi veikti atbilstoši tehnoloģijai un specifikācijām

Skaidrojumu par remontdarbiem sākotnēji rakstveidā, vēlāk arī video formātā saņēma no VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC), kā pārraudzībā ir konkrētais ceļu posms. Sākotnēji rakstveida atbildē LVC izteicās šādi:

LVC komentārs

Tehnoloģija ir jūtīga pret laika apstākļiem, un vajadzīga darbu veicēju pieredze un prasmes, lai sekmīgi pielāgotos konkrētajiem apstākļiem. Jāņem vērā pat tas, vai ceļa posms atrodas ēnā vai saulē. Laika apstākļi pēc materiāla iestrādes ir svarīgi, lai segums noformētos un iztvaikotu liekais mitrums, tāpēc darbus vēlams neatlikt uz rudeni, taču šogad, arī septembrī, laika apstākļi bija neierasti labi, tādēļ būvdarbu sezonu bija iespējams pagarināt.

Vēlāk video formātā LVC pārstāve Anna Kononova turpināja uzstāt, ka darbiem izraudzīts atbilstošs laiks.

Anna Kononova
LVC pārstāve

Laikapstākļi ļāva veikt šos remontdarbus ne tikai vasarā, bet arī rudens sezonā. Darbus uzrauga vairākas acis: būvnieku, būvuzraugu, LVC projektu vadītāji. Seko līdzi tam, kā notiek remontdarbi, tam, kā ceļš “uzvedas”. Darbi veikti atbilstoši tehnoloģijai un specifikācijām.

LVC pārstāve Kononova norāda, ka šajā un citos remontdarbu posmos tiek uzstādītas pagaidu atļautā braukšanas ātruma ierobežojuma ceļa zīmes, kura aicina ievērot. Tieši braukšanas ātruma neievērošana, kā norāda Kononova, liek šķembām triekties ja ne paša, tad citās automašīnās.

RTU eksperts par remontdarbiem: “Tā nedara, nav labā prakse”

Tiesa, RTU Būvniecības inženierzinātņu fakultātes vadošais pētnieks Viktors Haritonovs gan piekrīt autovadītāja Mārtiņa viedoklim, norādot, ka šāda veida ceļa atjaunošana rudenī nav labā prakse.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Viktors Haritonovs
RTU Būvniecības inženierzinātņu fakultātes vadošais pētnieks

Ātruma ierobežojums ietekmē to, cik ātri šķembas lidos, bet ātruma ierobežojums neietekmē [šķembu] salipšanu. Ja, piemēram, ieklājam maijā un paredzam, ka priekšā ir siltas, saulainas dienas, cietēšanas laiks ir dažas dienas. Šādos laikapstākļos tas var ilgt vairāk nekā mēnesi. Tā nedara, tā nav labā prakse. Bitumena emulsija ir kā līme. Tajā ir ūdens, kam jāpazūd. Līdz ar to liekais mitrums nedod neko labu, nenodrošina labu saķeri. Ļoti jāseko laikapstākļiem. Rekomendējams [šāda veida darbus veikt] no aprīļa beigām, maija vidus līdz augusta vidum, varbūt var aizvilkt līdz septembrim.

Tāpat RTU pētnieks Haritonovs uzsver, ka būvnieku pienākums ir attīrīt ceļu, tā malas no liekajām šķembām, lai tās nenodarītu kaitējumu.

Mārtiņa un viņa radinieces spēkratiem nav KASKO apdrošināšanas, tāpēc cer, ka atbildīgie par remontdarbiem kompensēs skādi. LVC pārstāve Kononova aicina cietušo automašīnu šoferus realizēt savas tiesības – oficiālā veidā iesniegt sūdzības.

Roberts Blass
Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma