Saņem paziņojumu par svarīgākajām ziņām, līdzko tās ir publicētas tv3.lv! Pieteikties
“Nevar aizmigt, troksnis briesmīgs!” Skaļi būvdarbi naktī pie Deglava tilta sadusmo rīdziniekus
Rīdzinieki, dzīvojoši Grīziņkalna apkaimē netālu no Deglava tilta, neizpratnē, kāpēc pašvaldība atļāvusi veikt skaļus ielas būvdarbus nakts stundās. Iedzīvotāji sūdzas, ka tie traucē miegam, un uzskata, ka būvdarbus var veikt dienas laikā.
“Bez Tabu” uzklausīja vairākus Grīziņkalna apkaimes iedzīvotājus, dzīvojošos Deglava ielas sākumā pirms Deglava pārvada. Viņi, runājot daudzu apkaimē esošo namu iedzīvotāju vārdā, pauda neizpratni par skaļiem būvdarbiem Deglava ielā nakts stundās. Iedzīvotāji iemūžinājuši, kā būvdarbu tehnika trokšņo turpat pie māju logiem.
Darbi sākas ap pulksten 19.00 un beidzas ap 5.30. Smagā tehnika ārdījās visu nakti. Gulēt nav iespējams! Tieši šādi darbi bija arī novembrī. Arī notika tikai naktī. Jautājums: kāpēc naktī? Bērnam jāceļas uz skolu, nākamajā dienā kontroldarbs. Raudādama sūdzas, ka nevar aizmigt, jo troksnis briesmīgs!
Arī apkaimes iedzīvotājs Gvido pievienojās sašutumam: “Protams, esmu par būvdarbiem, jo kaut ko atjauno, bet jautājums ir par veidu, kā tas notiek. Absolūti ignorējot māju iedzīvotājus, īpašniekus!”
Par skaļu trokšņošanu iedzīvotāji var ziņot policijai vai Veselības inspekcijai (VI), kas var organizēt trokšņu mērījumus, piesaistot laboratorijas pārstāvi ar mērierīci, un, konstatējot pārkāpumu, vērsties pret trokšņotāju, tomēr, kā norādīja VI, šajā situācijā nevar aizrādīt pašvaldībai, ja darbi saskaņoti. Tiesa, VI pārstāve Ilona Drišļuka aicināja vietvaru respektēt iedzīvotājus.
Pašvaldībai būtu jārespektē miega laiks, kad cilvēki atpūšas. Būtu vēlams pēc iespējas samazināt trokšņus nakts laikā. Cilvēkiem jādodas uz darbu. Neizgulēšanās var ietekmēt darbaspējas un uzmanību. Ja trokšņošana ilgst vienu nakti vai nedēļu, tas būtiski neietekmē veselību, bet, ja tas ir ilgstošā laika periodā, tas var būtiski ietekmēt. Iespējams, cilvēki var sākt lietot miega zāles. Ilgstošā laika nogrieznī var būt ne tikai diskomforts, bet arī veselības problēmas.
Dienas laikā Augusta Deglava ielas būvbedrē strādnieku nav un darbi nenotiek, stāstīja iedzīvotāji, par to pārliecinājās arī “Bez Tabu”. Reaģējot uz iedzīvotāju sūdzībām, pašvaldība iepriekš sociālajos medijos taisnojusies, ka “darbi notiek nakts laikā, lai neradītu papildu apgrūtinājumu sabiedriskajam transportam”. Iedzīvotāji gan uzskata, ka darbi varētu notikt dienas laikā, jo tie norobežotajā daļā, viņuprāt, nekādi netraucē transportlīdzekļiem, kas kursē pa blakus esošajām joslām. Rīgas domes Satiksmes departamentā (RDSD) norādīja, ka tā gluži neesot, jo būvdarbu zonai tehnika piekļūst, iebraucot no satiksmei atvēlētās brauktuvi, tāpat arī ekskavatora, kas darbojas būvbedrē, kauss mēdz iestiepties tur brauktuves zonā. Tāpēc svarīgi darbus veikt, kad satiksme nav tik intensīva, norādīja RDSD.
Konkrētie darbi notiek Daugavas stadionam piegulošās teritorijas pārveides projekta ietvaros. Īstenojot būvprojektu, paredzēta Lienes, Deglava, Asara, Avotu ielas krustojuma pilna rekonstrukcija un luksoforu objekta izbūve, izmantojot mūsdienīgas viedās satiksmes organizācijas tehnoloģijas, lai uzlabotu satiksmes drošību krustojumā, nodrošinot pēc iespējas īsākus gaidīšanas laikus. Gājēju pārejai pāri Asara ielai paredzēti gājēju akustiskie bloki, kas ir aprīkoti ar gājēju zaļā signāla izsaukuma pogām, vibrācijas signālu un vājredzīgo norādēm Braila rakstā.
Transporta virziens no Lienes ielas tiks aprīkots ar transporta video detektoru, lai nodrošinātu zaļās gaismas pieprasījumu un ilgumu pēc nepieciešamības.
Virzieni no Avotu ielas un no Deglava ielas tiks aprīkoti ar termiskajiem video detektoriem, lai nodrošinātu transporta līdzekļu un velosipēdistu zaļās gaismas pieprasījumu un pagarinājumu pēc nepieciešamības.
Luksoforu darbība paredzēta ar fiksētu cikla laiku un tā piesaisti GPS vai laika servera laikam.
Perspektīvā paredzama mainīgas programmas ieviešana ar sabiedriskā transporta prioritārajiem zaļās gaismas izsaukumiem.
Kopējās projekta izmaksas ir 4,7 miljoni eiro ar pievienotās vērtības nodokli.
Ziņo par kļūdu rakstā
Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.
Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!