Ņirgāšanās par aklajiem! Aicina Ušakovu un Ameriku aizsietām acīm noiet pa “neredzīgo joslu”!
Krišjāņa Barona ielas ietvēs ieklātā taktilā josla, kurai jāpalīdz orientēties cilvēkiem ar redzes problēmām, ieved stabos, ceļazīmēs un reklāmas stendos. Lai gan Rīgas domes Satiksmes departamentā taisnojas, ka joslas izveides risinājums saskaņots ar invalīdu un viņu draugu biedrību Apeirons, invalīdu aizbildņi šādu risinājumu raksturo kā nekam nederīgu.
Taktilā josla ieklāta ar šķelto bruģi, kas atšķiras no pārējā ietves klājuma. Josla paredzēta, lai, tai sekojot, cilvēki ar redzes problēmām varētu droši pārvietoties. Tomēr, kā norāda biedrībā Apeirons, būvnieku izpildījums ir aplams – josla vairākās vietās atduras pret reklāmas stendiem un stabiem.
Jurģis Briedis, Biedrības Apeirons vides pieejamības eksperts
Pilnīgi bez jēgas, bez domāšanas kaut ko ir likuši. Tā nevajadzētu būt. Cilvēks, pārvietojoties pa šo vadlīniju, uzticas, ka tā ir droša un ka šķērslī neieskries. Tādas lietas ar mums netika saskaņotas. Es viņiem [idejas autoriem] teicu, lai stabos nevestu!
Satiksmes departamentā skaidro, ka, lai gan idejas autore – arhitekte Helēna Gūtmane – konsultējusies ar invalīdu aizbildņiem, tomēr pieļauj, ka komunikācijā varēja būt “pārrāvums”.
Rīgas domes opozīcijas deputāts Olafs Pulks uzskata, ka domes un Satiksmes departamenta priekšstāvi ņirgājas par akliem un vājredzīgiem cilvēkiem.
FOTO: Foto: LETA
Olafs Pulks, Rīgas domes opozīcijas deputāts
Rīgas domes vadītājiem Nilam Ušakovam un Andrim Amerikam vajadzētu aizsiet acis un noiet pa šo taktilo joslu un paskatīties, vai viņi var, vai nevar to izdarīt. Cilvēks uzticēsies un ieskries stabā. Tā tas nedrīkst palikt. Tur ir milzīgas cūcības!
Tāpat biedrībā Apeirons nav apmierināti ar taktilās joslas straujiem 90 grādu pagriezieniem. To dēļ cilvēks var zaudēt virziena orientieri, pagriezienam vajadzētu būt lēzenākam. Arī Satiksmes departamentā piekrīt, šis nav labākais risinājums, tomēr atzīst – ir uz palikšanu.
Saturs turpinās pēc reklāmas
Reklāma
FOTO: Foto: LETA
Ilze Dimante, Satiksmes departamenta pārstāve
Mēs veicam tikai seguma virskārtas nomaiņu, nemainot komunikācijas. Jāskatās, vai tur ir pazemes komunikācijas, kuras nevar pārnest. Tad ir jābūt milzīgām investīcijām!