Saņem paziņojumu par svarīgākajām ziņām, līdzko tās ir publicētas tv3.lv! Pieteikties
Ogrē mēnešiem ilgi nespēj salabot svarīgu tiltu
Katru dienu tūkstošiem autovadītāju izmanto tiltu pār Ogres upi, lai dotos galvaspilsētas virzienā. Tilta deformācijas šuve jau vairākus mēnešus ir ļoti sliktā stāvoklī, radot ne tikai troksni, bet arī iespējamību tiltu sabojāt vēl vairāk.
Tuvākajā apkaimē ikviens var dzirdēt jebkuru automašīnu, kura brauc pāri šuvei, troksnis ir diezgan liels. Šķērsojot tiltu kājām, pat nespeciālistam ir skaidrs, ka steidzami nepieciešami remontdarbi, tomēr tie, kā norāda skatītāja, kavējas jau vairākus mēnešus.
Asfalts drūp no trieciena, šoferīši, kuri zina vai pamana, cenšas apbraukt, bet daudzi saņem pamatīgu triecienu. Šāds skats jau ir visu vasaru.
Tilta bojājumu atrādām Rīgas Tehniskās universitātes Būvniecības inženierzinātņu fakultātes docentam, kurš uzsver, ka šāds defekts jānovērš pēc iespējas ātrāk. Runa nav tikai par deformācijas šuves vizuālo skatu, bet arī tilta konstrukciju kopumā – nu šuvē pavisam brīvi iekļūst ūdens.
Ja ūdens tur iekļūst, sāksies korozija. Metāls sāks rūsēt, izskalos cementu, var radīt nopietnus bojājumus nesošām konstrukcijām, kā arī pasliktināt tilta nestspējas īpašības. Tas ir jāizlabo. Tā ir klasika. Ja būvē tiltus, katru gadu notiek ikgadēja apsekošana. Jo laicīgāk pamana mikrobojājumu, to novēršot, tas paildzina konstrukcijas mūžu. Kā arī tas šādā gadījumā nav tik dārgi.
Deformācijas šuves ir tiltu vājie posmi. Labs rezultāts ir, ja tās kalpo astoņus gadus, taču, lai tā notiktu, tās regulāri jāapseko. Tilts ir Ogres domes pārziņā. Vietvarai bijušas grūtības atrast darbu veicēju.
Ir veiktas apsekošanas, ir konstatēts defekts, pieņemts lēmums. Tā nav, ka tilts tūlīt sabruks. Ir atsaukušies vairāki uzņēmēji, kas varētu šos darbus veikt. Apjoms šeit ir ļoti neliels, būvniecības sezonā neviens neskrien uz tādu mazu darbu.
Šuves remontdarbus iecerēts veikt līdz oktobrim.
Ziņo par kļūdu rakstā
Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.
Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!