tv3.lv

“Pamatīgas plaisas! Vai tas ir droši!?” Autovadītāji šokā par Vidzemes šosejas posmu pie Garkalnes

“Visā garumā ir izveidojušās baisas plaisas, kas katru dienu strauji kļūst arvien lielākas un garākas,” ar šādu vēstuli raidījumā “Bez Tabu” vēršas skatītāja Jolanta, aprakstot nepieņemamo situāciju uz Vidzemes šosejas posma pie dzelzceļa tilta Garkalnes pusē.

Mērojot ceļu no Rīgas līdz pat skatītājas norādītajam posmam pie dzelzceļa, asfalta virskārta ir gana gluda un acīm saredzamas plaisas nemanām. Taču pavisam cita aina jau pavērās, braucot atpakaļ galvaspilsētas virzienā.

Apstājoties pie Jolantas pieminētā satiksmes pārvada pāri dzelzceļa sliedēm, konstatējam vairākas plaisas, kas gan jau ir aizdarītas ar piķim līdzīgu materiālu. Vēl jo vairāk atklājas, ka asfalts saplaisājis pat vairāku kilometru garā posmā. Plaisas kā ar burvju mājienu izgaist vien aiz Garkalnes. Rīgas Tehniskās universitātes Būvniecības inženierzinātņu fakultātes docents Viktors Haritonovs uzskata, ka ceļa bojājumu iemesls meklējams krietni zem asfalta seguma.

Viktors Haritonovs
Rīgas Tehniskās universitātes Būvniecības inženierzinātņu fakultātes docents

Var uzreiz sākt meklēt vainu apakšējos slāņos, jo šis ir konstruktīvais bojājums. Vispirms jāmeklē vaina pašā gruntī. Otrais, apakšējie slāņi, kas ir zem asfaltbetona, iespējams, veikta stabilizācija, izmantojot cementu. Vienkāršiem vārdiem sakot, tika radīts betons. Un betonam ir tāda nelaba īpašība, ka tas arī plaisā un rūk.

Dienu pirms sižeta veidošanas “Bez Tabu” kolēģe Diāna Urbāne un TV3 operators Dzintars Rudzītis, atgriežoties no cita stāsta uzņemšanas, fiksēja brīdi, kad ceļu uzturētāji centās aizdarīt pamatīgi pabojāto seguma virskārtu. Tagad vietām brauciens ir gluds, taču tuvāk Garkalnei ir jūtamas lielas grumbas.

Vidzemes šosejas posms pie Garkalnes 2015. gadā piedzīvoja ievērojamus remontdarbus, to akcentē “Latvijas Valsts ceļu” pārstāve Anna Kononova, kura esošo situāciju, lai arī nevērtē kā apmierinošu, vienlaicīgi neuzskata to par kritisku. Pat par spīti tam, ka ceļa virskārtas vizuālais skats nudien nav pievilcīgs. Viens no iemesliem, kāpēc segums saplaisājis, esot naudas taupīšana ceļa atjaunošanā.

Anna Kononova
“Latvijas Valsts ceļu” pārstāve

2015. gadā bija jārēķinās ar to finansējumu, kāds bija pieejams. Un tas posms bija jāremontē, taču atbilstoši pieejamajam finansējumam tika izstrādāts būvniecības projekts, kas paredzēja ne pilnu pārbūvi, ne pilnu šo te apakškārtu pārbūvi.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Haritonovs piekrīt, ka šis gadījums ir no sērijas – skopais maksā divreiz. “Ceļš ir sabojāts. Tā sabojāts, ka, jā, plaisas aizlej ar mastiku. Es nezinu, tās grunts dēļ var izplesties. Mastikas aizpildīšana ir tāds īslaicīgs pasākums. Visticamāk, tur jāmeklē tāds nopietnāks risinājums, lai tā plaisa neaugtu.”

Renovētā ceļa posma garantijas laiks beidzās 2020. gadā. Līdz ar to plaisu aizpildīšana veikta par valsts budžeta līdzekļiem, iztērējot teju 20 000 eiro.

Kononova pieļauj, ka pēc aptuveni diviem, trim gadiem šajā posmā varētu tikt veikta ceļa seguma virskārtas atjaunošana. Iespējams, ja atklāšoties, ka problēma ir krietni nopietnāka, veikšot arī papildu darbus.

Tiesa gan, arī tas tik un tā būšot atkarīgs no tobrīd pieejamā finansējuma. Iespējams, atkal nāksies ekonomēt, riskējot ar potenciāliem papildu remontiem un maksāšanu dubultā.

Viktors Haritonovs vēl piebilst, ka ceļa apakšējai jeb neesošajai kārtai būtu bijis jākalpo vairāk nekā septiņus gadus.

Žurnālists
Medijos pavadīti vairāk nekā 14 gadi. Uzskata, ka katrs stāsts un problēma ir iespēja sabiedrībai atgādināt par dažādām dzīves situācijām, kas var skart jebkuru no mums. Strādājot, rod iespēju ne tikai risināt problēmas, bet arī pamācīt citus labākai ikdienai.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm