“Pārāk maziņš! Un zīmes… dumjš var palikt!” Valmierieši lauž šķēpus par jaunāko satiksmes rotācijas apli

Vēršoties “Bez Tabu”, raidījuma skatītājs Aigars vērš uzmanību par Valmierā – Rūpniecības un Marijas ielas krustojumā – nesen izbūvēto satiksmes rotācijas apli. “Izveidots sīks, patiesi sīks aplis un saliktas “entās” ceļazīmes! Tas ir jāredz, bet – varbūt es un vēl 100 cilvēki kļūdās?!” uzsver valmierietis.

Tuvojoties apļveida krustojumam, nevar gluži apgalvot, ka jaunajā satiksmes infrastruktūras objektā trūktu ceļazīmes. Ja par apļa izmēriem krustojuma tuvumā dzīvojošajiem valmieriešiem domas vēl dalās, tad visi kā viens ir neizpratnē, kālab nepieciešams tik daudz norāžu.

valmierietis

Nu, bet tu paskaiti, ja tur divpusējās zīmes, cik tur ir. Dumjš var palikt. Jā, jā! Skats “pa rubli”.

Citi autovadītāji uzskata, ka viss esot “prīmā”, atliekot tik sagaidīt būvdarbu beigas.

Pašvaldībā norāda, ka aplis ir daļa no vairākus miljonus eiro vertā Rūpniecības ielas pārbūves projekta posmā no Kauguru līdz Dzelzceļa ielai.

Dzintars Močs
Valmieras novada pašvaldības pārstāvis

Objektā izvietotas gan turpmāk plānotās pastāvīgās ceļazīmes, gan pagaidu ceļazīmes, kas tiks demontētas pēc būvdarbu pabeigšanas. Ielas pārbūves projekts ir veidots saskaņā ar būvnormatīviem, līdz ar to rotācijas aplis ir projektēts tā, lai pa to varētu pārvietoties smagais kravas transports.

Aigara norādītais aplis gan nav vienīgais pilsētā, tādu pat ir vairāki. Aplūkojot Limbažu, Rubenes un Beātes ielas krustojumā izveidoto apli, konstatējam, ka arī šeit ceļazīmju skaits ir visai liels. Turklāt, ja ceļa šķērsošanas vietas gājējiem tiktu izceltas ar ceļa vertikālajiem apzīmējumiem, to būtu pat vēl vairāk nekā Rūpniecības ielas pusē.

Abu apļu apsekošanas video parādām arī “Drošas braukšanas skolas” šefam, autosportistam un instruktoram Jānim Vankam, kurš uzskata, ka konkrētais satiksmes mezgls ir korekts un nerada paniku. Tiesa gan, ekspertaprāt, ceļu būvnieki un projektētāji varētu ņemt vērā ieteikumu gājēju ietves izveidot pārdesmit metru nostāk no apļa. Proti, Latvijā esot tendence gājēju ietves izvietot gandrīz uzreiz aiz izbraukšanas no apļa un iebraukšanas aplī, kas radot bīstamas situācijas autovadītājiem, protams, arī pašiem gājējiem.

Žurnālists
Medijos pavadīti vairāk nekā 14 gadi. Uzskata, ka katrs stāsts un problēma ir iespēja sabiedrībai atgādināt par dažādām dzīves situācijām, kas var skart jebkuru no mums. Strādājot, rod iespēju ne tikai risināt problēmas, bet arī pamācīt citus labākai ikdienai.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm