tv3.lv

Pēc daudzām avārijām automašīnas atrodas uz ietves! Krustojums Jūrmalā biedē bijušos policijas priekšniekus un iedzīvotājus

10. jūnijā 19:10

Savā un Jūrmalas Pumpuru apkaimes iedzīvotāju vārdā raidījumā “Bez Tabu” vērsās bijušais Valsts policijas priekšnieka vietnieks, ģenerālis Artis Velšs, ziņojot par bīstamo Strēlnieku prospekta un Kronvalda ielas krustojumu Jūrmalā. Tajā bieži šoferu neuzmanības dēļ notiek avārijas, kas apdraud ne vien transportlīdzekļu vadītāju, bet arī gājēju veselību un dzīvību. Iedzīvotāji jau ilgstoši pieprasa pašvaldībai sakārtot krustojuma infrastruktūru, bet netiek sadzirdēti.

Artis Velšs
dzīvo apkaimē

Šis krustojums gadu gaitā ir pārvērties par Jūrmalas “Bermudu četrstūri” vai par vienu no “melnajiem punktiem”, kur pat dažkārt ar nedēļas intervālu notiek smagākas un ne tik smagas avārijas, kuru galvenais iemesls ir tas, ka tie, kuri brauc pa mazākas nozīmes ceļu [Kronvalda ielu], mistisku iemeslu dēļ neievēro šo krustojumu ar galveno ceļu.”

Artis Velšs dzīvo ļoti tuvu krustojumam, un gadu gaitā viņš un citi iedzīvotāji redzējuši daudzas avārijas. Pirms gada pēc iedzīvotāju uzstājības uz Kronvalda ielas krustojuma tuvumā uzstādīta “STOP” zīme, bet tā nenovērš sadursmes krustojumā. Velšu un citus iedzīvotājus satrauc, ka turpat uz Strēlnieku prospekta vienā līmenī ar brauktuvi ir gājēju ietve, pa kuru pārvietojas arī bērni, jo tuvumā ir mācību iestādes.

Foto: Iedzīvotāju foto

Artis Velšs
dzīvo apkaimē

Uz skolu no rītiem dodas daudz skolēnu, tāpat citi gājēji vienkārši pastaigājas. Butoforiskais aizsargelements [barjera starp brauktuvi un ietvi] funkciju nepilda. Ja notiek sadursme, automašīnas vienmēr atrodas uz šā gājēju celiņa. Vietējo iedzīvotāju iniciatīvas grupa stāsta [pašvaldībai], ka ir jānodrošina visi iespējamie satiksmes organizācijas risinājumi, bet netikām sadzirdēti. Stāsts ir par cilvēku dzīvību un veselību – tas ir galvenais. Te nav nepieciešami tik lieli ieguldījumi, lai šo satiksmes mezglu izmainītu.

Velšs raidījumam stāstīja, ka par bīstamību krustojuma apkaimē ziņots arī Valsts policijai (VP), kas, saprotot iedzīvotāju satraukumu, arī esot uzrunājusi Jūrmalas domniekus, lūdzot ieviest drošas satiksmes risinājumus.

Artis Velšs
dzīvo apkaimē

Jūrmalas dome atbildēja, ka priekšlikumi tiks ņemti vērā, ka tos izskatīs un ietvers pilsētas attīstības plānos, bet gājēji te ir šeit un tagad. To nevar atlikt!

Vienisprātis ar Pumpuru apkaimes iedzīvotājiem ir cits jūrmalnieks Normunds Krapsis, kurš ilgstoši bijis vadošos VP amatos, tostarp bijis valsts galvenais ceļu policists.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Normunds Krapsis
bijušais galvenais ceļu policists

Ja nevar ieguldīt minimālus līdzekļus šādu vietu aprīkošanā, jāgaida tā diena, kad būs kāda nelaime.

Jūrmalnieki, tostarp Velšs un Krapsis, kā arī “Bez Tabu” komanda novēroja, ka “STOP” zīme pie krustojuma nav pamanāma laikus, jo to aizsedz Kronvalda ielas malā augošo koku zari. Krapsis ar “Bez Tabu” starpniecību mudināja pašvaldību organizēt zaru apzāģēšanu un zīmju tīrīšanu ne tikai konkrētā krustojuma apkaimē, bet arī citviet. Tāpat Krapsis uzskata, ka lieki nebūtu ātrumvaļņi, kas pa Kronvalda ielu braucošajiem liktu būt piesardzīgākiem.

Normunds Krapsis
bijušais galvenais ceļu policists

Tāpat Ceļu satiksmes noteikumos paredzēti horizontālie ceļa apzīmējumi Nr. 958. Tos krāso kā piecas, sešas joslas perpendikulāri pret brauktuves asi. Tās tiek krāsotas viena citai blakus un vadītājam pirms krustojuma atgādina, ka jāsamazina braukšanas ātrums. Tāpat neliels ieguldījums būtu, ja “STOP” zīmi ietvertu luminiscējošā dzeltenā krāsā, kas izceltu šo vietu, tādējādi cilvēks, kurš ir novērsies, aizdomājies, pievērstu uzmanību.

Krapsis ar raidījuma starpniecību pašvaldībai iesaka samērā lētus, bet ātri ieviešamus risinājumus.

Pašvaldība šogad plāno uzsākt tā saucamā “gudrā luksofora”, kas darbosies atbilstoši satiksmes plūsmai, izbūves projektu, “Bez Tabu” informēja Jūrmalas pašvaldības Būvniecības projektu vadības nodaļas būvinženieris Edgars Sarkanis.

Edgars Sarkanis
Jūrmalas pašvaldības Būvniecības projektu vadības nodaļas būvinženieris

Luksofora signāls mainīs satiksmes organizāciju un uzlabos satiksmes drošību arī posmā no Kronvalda ielas. Projektēšanas darbi parasti notiek vismaz sešus mēnešus. Atsākoties būvsezonai, būvdarbus varētu uzsākt nākamā gada pavasarī. Tas luksofors uzlabotu satiksmes organizāciju.

Sarkanis nevarēja apsolīt citus satiksmes organizācijas risinājumus pirms luksofora izbūves.

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm