tv3.lv

Šogad rekorddaudzos negadījumos cietuši elektroskrejriteņu izmantotāji

2021. gada 9. septembrī 18:10

Šobrīd ar nomas skrejriteņu īpašniekiem uzsāktas pārrunas, lai samazinātu to maksimālo braukšanas ātrumu vairākos galvaspilsētas dārzos un parkos. Pašreiz vienošanās ir panākta par Mežaparka teritoriju.

Juglā dzīvojošā “Bez Tabu” skatītāja Marta norāda, ka viņas apkaimē regulāri var dzirdēt nomas elektromopēdu signalizāciju. Viņai izdevies arī iemūžināt, ka uz viena no šiem braucamrīkiem uzsēdušies divi mazgadīgi puiši, kuri cenšas ar to izbraukt.

Viņus pavada vēl vairāki draugi, un kņadu kopā ar ierīces signalizāciju var dzirdēt visā apkaimē.

Marta
dzīvo Juglā

Sveicu visus ar 1. septembri! Sākoties pirmajam septembrim, bērni izdomājuši arī taisīt blēņas, un tā nu gandrīz katru vakaru dzirdu kaucam skūteri. Šodien Juglā novēroju, ka mazi bērni, zem desmit gadu vecuma, brauc ar šo skūteri, un es prātoju, vai tiešām nav nekādu vecuma ierobežojumu un veidu, kā kontrolēt šo?!

“Bez Tabu” eksperimenta nolūkā lejupielādē un piereģistrējas viena no šīm šo braucamrīku nomas aplikācijām. Tajā jāievada tālruņa numurs, kā arī e-pasts. Tāpat jāatzīmē, ka ir izlasīti lietošanas noteikumi. Vēlāk jāpiereģistrē arī maksājuma karte.

Nevienā brīdī lietotājam neliek norādīt vecumu, bankas kartes Latvijā pieejamas no sešu gadu vecuma, sākotnēji tas ir pievienotas vecāku bankas kontam. No 12 gadu vecuma jaunieši var atvērt savu kontu.

Uzņēmuma pārstāvis gan norāda, ka, reģistrējoties aplikācijā, ikviens lietotājs ieliek ķeksi, ka piekrīt noteikumiem. Vienā no punktiem norādīts, ka ar elektrovelosipēdu drīkst braukt tikai no 18 gadu vecuma.

Edgars Jākobsons
“Ride” vadītājs

Skaidrs, ka tie kaut kā “sīči” izmāna kaut kur pieeju, daļa vecāku ļauj saviem bērniem braukt. Būtībā tas nav aizliedzams. Ja viņi bērna vietā uzņemas pilnīgu atbildību, vienīgi jāievēro vecuma ierobežojums, no kura vispār drīkst braukt. Jābūt arī velosipēdista apliecībai. Jūsu sūtītajā video var redzēt, ka aparāts nav paņemts nomā. Tas tiek stumts, tas bļauj, viņam lec virsū. Es nevaru visu izkontrolēt, kur katrs sīcis lec virsū. Skaidrs, ka viņiem ir interesanti – kaut kas skan, pīkst, ripo.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis norāda, ka konflikta situācijas veidojas, braucot ar nomas skrejriteņiem un elektrovelosipēdiem pa trotuāru: “Apmēram 30% braucēju uzvedas briesmīgi. Daudzi arī neprot braukt. Tiem ir būtiska īpatnība – mazi ritentiņi, katra bedre, katrs nelīdzenums ir ļoti jūtams uzreiz.”

Valsts policijā atgādina, ka ar skrejriteņiem aizliegts vest pasažierus, pārvadāt kravas. Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis atzīst, ka šogad strauji palielinājies negadījumu skaits, kuros iesaistīti elektroskrejriteņi, sasniedzot 146 gadījumus. Reālais negadījumu skaits varētu būt vēl lielāks, jo ne visos gadījumos tiek iesaistīta Valsts policija.

Juris Jančevskis
Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks

Vadītāji pārvērtē savas spējas un krīt. Uzbrauc šķēršļiem, citiem satiksmes dalībniekiem – gājējiem, citiem elektroskrejriteņu vadītājiem. Visbiežāk gan šie vadītāji krīt un gūst traumas.

Nupat lemts, ka nomas elektroskrejriteņiem tiks samazināts maksimālais braukšanas ātrums arī pie izglītības iestādēm.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm