Saņem paziņojumu par svarīgākajām ziņām, līdzko tās ir publicētas tv3.lv! Pieteikties
“Stumjot pat nelec! Pasē mazāka kubatūra!” Skatītājs brīdina par aizdomīgiem motociklu tirgotājiem
Raidījumā “Bez Tabu” vērsies motociklu entuziasts Rolands, kurš sludinājumu portālā beidzot atradis kāroto “Suzuki Bandit” braucamo ar 600 kubikcentimetru jaudīgu dzinēju. Tomēr, tiekoties ar tirgotāju, atklājās lērums pārsteigumu, par kuriem skatītājs atklāj iesūtītā vēstulē.
Skaties arī
Aizdomīgi šķita, ka numurzīmes noņemtas, bet sludinājumā bija rakstīts, ka motocikls atvests no Nīderlandes sezonas beigās. Motociklu nostūma no piekabes, bet sākās problēmas. It kā degviela slikta vai sveces jāmaina, bet tā perfektā stāvoklī esot un skati iziešot ar pirmo. Neko darīt, ceļš mērots, piekabe līdzi, jāpērk. Iedodu naudu un jau lieku uz piekabes, līdz draugs pamanīja, ka dokumentos solītā 600 kubikcentimetru vietā ar maziem burtiem ir norādīti ļoti mazi kilovatu. Pirms vēl vecais īpašnieks devies prom pēc VIN numura atradām, ka šis motocikls ir ar 250 kubikcentimetriem.
Rolands arī centies atdzīvināt divriteņu “bandītu”, taču tas noslēdzies ar skaļu purkšķi. Puisis motociklu nenopirka, tomēr vēlas brīdināt citus. Tikmēr Rūdolfs Bergmanis, kurš ir kādreizējais motosportists, tagad – motobraukšanas instruktors un servisa saimnieks, akcentē mūžseno teicienu – septiņreiz nomēri pirms nogriez.
Protams, ja neiet motors, tad vispār tur nav, ko skatīties. Nu, ja cilvēks nevar sakopt, ka motors rūc, tad – kam tas vajadzīgs. Man ir bijis, ka ved motociklus pie manis apskatē pirms pārdošanas. Un tad tu skaties uz to motociklu, un gribas tam īpašniekam pateikt, ka varēji vismaz skrūves ieskrūvēt. Bet, jā, tas tirgus ir tāds, kāds tas ir, un tie tirgotāji arī ir dažādi.
Tevi varētu interesēt
Bergmanis atkārto, ka primāri, lai motors rūc, otrkārt – nepieciešams ar motociklu izbraukt, lai pārliecinātos par tā tehnisko stāvokli kustībā. Arī Rudolfa pieredzē bijuši gadījumi ar nelegāli pārbūvētiem motocikliem vai arī braucamajiem ar neatbilstošiem dokumentiem, taču šāds pirkums tā arī var palikt garāžā un uz ielas atļauti to neredzēt.
Ceļu satiksmes drošības direkcijas pārstāvis Mārtiņš Mālmeisters uzsver, ka jebkuri neatļauti centieni pārveidot motociklu, neveicot informācijas atjaunošanu tehniskajos dokumentos, tikšot pamanīti CSDD tehniskās apskates laikā.
Valsts policijā norāda, ka divu riteņu motorizēto transportlīdzekļu zādzību skaits gadu no gada būtiski sarūkot. Pērn ierosināti 55 kriminālprocesu. Tikmēr motociklu krāpniecības gadījumu ir krietni mazāk.
Aplūkojot sludinājumu portālu “ss.lv”, Rolanda meklētā “Suzuki” modeļa cena svārstās ap 2000 eiro. Moto jomas pārzinātājs Arnis Blodons gan nelolo lielas cerības, ka par šādu cenu iegādātais metāla zirgs kalpos ilgi.
Es savā mūžā esmu nopircis 12 lietotus motociklus. Tā pieredze ir personālā, un tad es iziešu no tā, ko es zinu. Pirmā lieta, aizmirstiet visas ilūzijas, ka motocikls, kas jaunībā maksājis 20 000 eiro, tagad pārdod par 2500 eiro, ka nopirksiet ideālu draugu turpmākai dzīvei. Tā tas nav. Ja jūs skatāties lietotu motociklu, kas maksā nu jau tuvu lūžņa cenai, tad jums ir jārēķinās, ka restaurācija bieži vien var sasniegt neadekvātas summas. Ja jūs pērkat 2000-2500 eiro robežās, tad ir pilnīgi skaidrs, ka jaunam motociklam jums naudas nav un arī labi lietotam mocim jums naudas nav.
Blodons piebilst, ka tā ir spēle starp varēšanu un gribēšanu.
Ziņo par kļūdu rakstā
Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.