Saņem paziņojumu par svarīgākajām ziņām, līdzko tās ir publicētas tv3.lv! Pieteikties
Tas nav joks! Turpmāk numurzīmes nepieciešamas arī elektriskajiem velosipēdiem, skrejriteņiem un pat populārajiem "segvejiem"
Mārtiņš nokļuva policijas redzeslokā pēc tam, kad viņu uz trotuāra apdzenot apgāza riteņbraucējs. Policija rūpīgi safotografēja Mārtiņa braucamrīku un nu plāno sodīt par to, ka CSDD nav reģistrējis savu braucamrīku un pārvietojies bez OCTA.

Kopš maija Mārtiņš ikdienā izmanto pārvietošanās līdzekli, kas vizuāli atgādina lielu skrejriteni. Atšķirībā no saviem mazākajiem priekštečiem Mārtiņa braucamrīks aprīkots ar elektrisko motoru, kura jauda ir 1500 vatu. Ērtības labad tas aprīkots arī ar sēdekli, tādēļ var radīt mānīgu priekšstatu, ka tas ir mopēds vai pat mocis.
Mārtiņš pamatdetaļas pasūtījis Ķīnā un pašrocīgi braucamajam veicis vizuālus uzlabojumus. Likumdošanā norādīts, ka velosipēda braukšanai izmanto muskuļu spēku, un tā jauda ir ne lielāka par 250 vatiem. Mārtiņa braucamrīkam ir 1500 vatu, līdz ar to tas nekvalificējas kā velosipēds. Arī par mopēdu to Mārtiņa prāt nevar uzskatīt, jo ar to nav iespējams pārsniegt likumā noteikto maksimālo ātrumu- 25 kilometrus stundā.
“Policija uzskata, ka šim transportlīdzeklim jābūt reģistrētam CSDD, jāiegādājas OCTA. Sanāk, ka man ar maksimālo ātrumu 15 kilometriem stundā jābrauc pa ielu kopā ar mašīnām. Kādu haosu tas radīs ceļu satiksmē?”
Mārtiņš uzskata, ka braucamrīks iekļaujams sporta un atpūtas inventāra sadaļā. Šādi pārvietošanās līdzekļi netiek reģistrēti, taču CSDD ir citās domās. Analizējot konkrēto gadījumu, direkcijas darbinieki nākuši pie slēdziena, ka šis transportlīdzeklis kvalificējas kā mopēds. “Ja jauda ir no 0,25 līdz 4 kW, tad tas ir traktējams kā mopēds. Uz mopēdiem attiecas visi noteikumi, kas saistīti ar transportlīdzekļu reģistrāciju, numurzīmes piešķiršanu, OCTA iegādi, kā arī atbilstošas kategorijas vadītāja apliecība,” nepiekāpīga ir direkcijas pārstāve Ieva Bērziņa.
CSDD šajā gadījumā ignorē likumā rakstīto, ka mopēda maksimālajam ātrumam jāpārsniedz 25 kilometrus stundā. Mārtiņa braucamrīks var sasniegt vien 18 kilometrus stundā. CSDD uzmanību vērš tikai uz to, ka braucamrīka jauda ir lielāka nekā tas atļauts velosipēdam (0,25 kw), un līdz ar to tas iekļaujams mopēda sadaļā. Mārtiņa izgaismotais robs likumdošanā ved pie tā, ka turpmāk kā mopēdi jāreģistrē gan, piemēram, Latvijā ražotie elektrovelosipēdi (jauda 0,25-0,75 kW), gan pasaulē populārie segveji (“Ninebot mini lite” modeļa jauda 0,7kw), gan strauju popularitāti guvušie elektriskie skrejriteņi (jauda 0,25-0,5 kW). To jauda ne tikai pārsniedz 0,25 kW, bet arī maksimālais ātrums ir lielāks par 25 kilometriem stundā.
Grūti iedomāties, ka pie elektriskā skrejriteņa tiek piestiprināta numurzīme, un tā īpašnieks ar 30 kilometriem stundā kopā ar automašīnām šķērso, piemēram, Salu tiltu. Spēkrata reģistrācija novestu arī pie tā, ka šiem transportlīdzekļiem būtu aizliegts pārvietoties pa trotuāru.
CSDD pārstāve Ieva Bērziņa gan norāda, ka reģistrēt iespējams tikai tādus braucamrīkus, kas ieguvuši ES atbilstības sertifikātu. Visticamāk, ka iepriekš minētajiem transportlīdzekļiem tādu nav, līdz ar to tas nozīmē, ka policija var piemērot administratīvo sodu par pārvietošanos ar nereģistrētu transportlīdzekli, kā arī piedalīšanos satiksmē, neiegādājoties OCTA polisi.
“Bez Tabu” rīcībā esošā informācija liecina, ka atbildīgās iestādes līdz nākamā gada siltajai sezonai centīsies veikt labojumus likumdošanā, lai kategorizētu mūsdienās strauju popularitāti guvušos transportlīdzekļus ar elektromotoru.
Foto
Ziņo par kļūdu rakstā
Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.
Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!