Saturs turpinās pēc reklāmas

“Tramvaji regulāri nobloķē ceļu!” Autovadītāju nokaitina sastrēgumi pie Brasas tilta

“Labdien, mīļais Bez tabu! Ar jūsu starpniecību vēlējos noskaidrot, kapēc 11. maršruta tramvajs regulāri veido sastrēgumus pie Brasas tilta virzienā uz centru?” raidījuma Bez Tabu redakcijai jautā skatītāja Ilze.

2020. gada 18. augustā 13:43

Aculieciniece turpina: “Fotogrāfijā ir redzams, kā tramvajs ir apstājies, gaidot teju 10, 15 minūtes, kad luksoforā iedegsies braukšanai atļautais signāls”.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Ilze uzsver, ka tramvaja gaidīšanas laikā tiek nobloķēta sliežu šķērsošanas vieta, kas savukārt uzreiz veido sastrēgumus un lieku gaidīšanu.

Kā zināms, tad Brasas tilta remonta laikā tramvaji abos virzienos brauc pa vienu sliežu ceļu. Bez Tabu devās skaidrot, vai šajā situācijā vaina jāuzņemas tramvaja vadītājiem, vai arī satiksmes organizētājiem.

Viktors Zaķis
“Rīgas satiksmes” pārstāvis

Tuvojoties tam luksoforam, tiek uztverts transportlīdzekļa īpašais signāls. Tajā brīdī luksofors attiecīgi vienā vai otrā pusē saprot, vai ir divi tramvaji vai viens. Un tad attiecīgi iedegas zaļā vai sarkanā gaisma. Šajā gadījumā, tuvojoties tam luksoforam, tramvajam ir jāpietuvojas pie paša luksofora. Vadītājs nevar apstāties tālāk, viņam ir jāpiebrauc pie tā luksofora. Un tajā brīdī, kad viņš piebrauc pie tā luksofora, tam signālam būtu jānolasās. Un, ja no otras puses tramvaja nav, tad ir jāiedegas zaļajam signālam, lai šoferis varētu braukt. Ja ir sarkanā gaisma, tad vadītājam ir jāstāv un jāgaida, viņš nevar braukāt turpu šurpu.

Citi varianti esot vēl sliktāki

Rīgas domes Satiksmes departaments

Pie jūsu minētā luksofora ir maksimums trīs minūtes jāgaida tramvajam, lai varētu izmainīties.Tika modelēti vairāki varianti, taču pieņemts lēmums par esošo kārtību kā vislabākais. Bija arī domāts, ka varētu uzstādīt luksoforu nedaudz atpakaļ, nost no tilta, bet tas būtiski apdraudētu satiksmes drošību, jo tiktu aizsegta redzamība satiksmei.

“Rīgas satiksmes” pārstāvis gan uzsver, ka pašreizējā sistēma neesot tā labākā, jo tramvaja vadītājiem patiešām nākas aizšķērsot ceļu. “Bet nekādā gadījumā mēs nevaram vainot tramvaja vadītāju. Viņš rīkojas atbilstoši visiem normatīvajiem aktiem un tām prasībām, kādas ir noteiktas. Vēlreiz gribu uzsvērt, ka arī mums šis variants nešķiet tas vislabākais, bet – kāds tas ir, ar tādu arī jādzīvo,” piebilst Zaķis.

Satiksmes departaments gan atvainojas autovadītājiem par neērtībām, taču vienlaicīgi arī aicina šoferīšus būt saprotošiem. Remontdarbu laikā esot vienmēr jārēķinās ar satiksmes organizācijas izmaiņām un arī ar lielākām vai mazākām neērtībām.

Atliek turēt īkšķus, lai tiltu salabo pēc iespējas ātrāk un rūpīgāk, un tad jau viss atgriezīsies vecajās sliedēs, tramvajus ieskaitot.

Oļegs Visockis
Medijos pavadīti vairāk nekā 14 gadi. Uzskata, ka katrs stāsts un problēma ir iespēja sabiedrībai atgādināt par dažādām dzīves situācijām, kas var skart jebkuru no mums. Strādājot, rod iespēju ne tikai risināt problēmas, bet arī pamācīt citus labākai ikdienai.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Saturs turpinās pēc reklāmas

Saturs turpinās pēc reklāmas

Saturs turpinās pēc reklāmas

Saturs turpinās pēc reklāmas

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Saturs turpinās pēc reklāmas