tv3.lv

“Varbūt trolejbuss arī pārkāpa?!” Apdzīšanas manevra laikā šoferi iemūžina fotoradars

“Bez Tabu” skatītājs Jānis ikdienā pārvietojas ar uzkrītošu, sarkanas krāsas “Subaru” sporta tipa automašīnu ar visai ņipru un jaudīgu dzinēju.

“Sava priekšroka ir, it sevišķi – veicot apdzīšanu. Tomēr sevi ir jākontrolē, uz ceļa ir jābūt atbildīgam, neskatoties uz to, ka esi jaudīga auto īpašnieks,” piebilst Jānis.

Biķernieku ielā, kur vienā no posmiem atļautais maksimālais braukšanas ātrums ir 70 kilometri stundā, ceļš ir gana plats, taisns un labi pārredzams. Pretējās joslas atdala pārtrauktā, baltā līnija, kas nozīmē to, ka šķērsot to drīkst, un arī apdzīšana te ir atļauta. Tiesa gan, tieši šeit izvietotais pārvietojamais fotoradars fiksē Jāņa pārkāpumu.

“Pa ceļam trāpījās lēni braucošs trolejbuss. Ātrums tam bija ap 50 kilometriem stundā. Bija iespēja apdzīt. Kad biju blakus trolejbusam, tikko tas manevrs notika, dabūju laimes vēstuli ar savas mašīnas fotogrāfiju,” atminas “Subaru” šoferis.

Trolejbusa apdzīšanas laikā automašīna sasniedza 90 kilometrus stundā lielu ātrumu. Ņemot vērā fotoradara kļūdu, pārkāpuma brīdī fiksētais ātrums samazināts par trim kilometriem stundā, taču tik un tā gana virs konkrētajā vietā atļautā ātruma. Akseleratora pedāļa nospiešana un veiktais manevrs Jānim izmaksā 40 eiro. Autovadītājs nenoliedz pārkāpuma faktu, taču viena nianse vēl joprojām neliek mieru – vai fotoradari vispār fiksē trolejbusus, ja reiz tiem nav valsts numura zīmes.

“Ja blakus būtu motocikls, vai tas ātrums būtu mans? Šajā gadījumā nevaram būt pārliecināti, ka trolejbuss arī nepārkāpj, jo pēc bildes to nevar pateikt,” nosaka Jānis.

Ceļu satiksmes drošības direkcija atklāj, ka fotoradaru gadījumā patiešām ir izņēmumi. Piemēram, operatīvie transportlīdzekļi izsaukuma brīžos, kad ir iedegtas bākugunis. Izrādās, arī trolejbuss iekļauts “izredzēto” kārtā, proti, ātrumu fotoradari fiksē, taču sodīt tā īpašnieku – “Rīgas satiksmi” – nevarot Jāņa jau pieminētā iemesla dēļ – šā transportlīdzekļu kategorija nav reģistrā.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

“Rīgas satiksme” gan nosaka, ka katram trolejbusam, arī tramvajiem un autobusiem, ir piešķirts unikāls kods, līdz ar to, ja patiešām rodas nepieciešamība, katrā no gadījumiem ir iespējams atrast konkrēto transportlīdzekli.

Jānim gan esot iespēja pieprasīt informāciju, lai noskaidrotu, ar kādu ātrumu pārkāpuma fiksēšanas brīdī pārvietojies trolejbuss. Tomēr tas nemainīšot pret autovadītāju ierosināto lietu. “Ja ir fiksēts šis paaugstinātais ātrums, tad, visticamāk, jebkurā gadījumā šis sods netiks atcelts,” piemetina CSDD pārstāve Ilze Šipkēvica.

“Rīgas satiksme” tikmēr akcentē, ka trolejbuss nemaz nevarot pārsniegt 70 kilometrus stundā slieksni. Braucot pārlieku ātri, esot lielāka iespēja, piemēram, pārraut elektrotīklu. Tāpat palielināta ātruma gadījumā samazinās pasažieru drošības slieksnis.

Jānis tomēr prāto, ja apturētu ceļu policija, tad, visticamāk, saņemtu brīdinājumu, jo pārkāpumu vēsture ir balta jo balta, un gan jau likumsargi izturētos ar sapratni. Taču tehnika ir nepielūdzama, un fotoradara sirdi neiežēlināsi.

Žurnālists
Medijos pavadīti vairāk nekā 14 gadi. Uzskata, ka katrs stāsts un problēma ir iespēja sabiedrībai atgādināt par dažādām dzīves situācijām, kas var skart jebkuru no mums. Strādājot, rod iespēju ne tikai risināt problēmas, bet arī pamācīt citus labākai ikdienai.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm